-
Varför skriver du i tråden då?Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 16:03:54 följande:Ja det var ju jag som inte förstod vad du menade. Du drog in mig i ämnet? Att jag inte har något inflytande. Förstår inte riktigt vad du pratar om? Vad har det här med mig att göra.
-
Gör vad? Mot vem?Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 16:06:10 följande:
Menar med hur lång den är och hur mycket diskussioner det kom fram av EN sak? Gör du alltid såhär? Mot dina barn med?
-
Hur tror du det tolkas? Du som är bekymrad över hur saker och ting tolkas hela tiden!EpicF skrev 2023-03-17 16:07:48 följande:
Ts: Vem pratar om att spela in samtalet i smyg. Du har rätt att spela in samtal du själv medverkar i helt lagligt. Och ja, det håller juridiskt.
-
Det skulle ju kunna tolkas som att du har bristande tillit och inte är samarbetsvillig. Att du är märklig kort sagt. Därifrån kan de dra slutsatsen att du är olämplig som förälder.EpicF skrev 2023-03-17 16:11:36 följande:Bekymrad över hur saker tolkas? Jag inte bekymrad alls över hur saker tolkas. Det är du som är det.
Det är din fylla rätt att spela in samtal du själv medverkar i. Det tolkas inte på något speciellt sätt utan kan ofta ses som positivt från båda sidor.
Själv brukar ibland spela in samtal jag medverkar i och har heller inga problem att folk spela in samtal jag kallat in till. Ex i mitt jobb. -
Vad brukar du spela in för samtal? Brukar du spela in samtal med din respektive och ev barn också? Eller spelar du bara in samtal när du har med myndigheter att göra? Brukar du spela in samtal med dina arbetskollegor också?EpicF skrev 2023-03-17 16:24:35 följande:I dagens samhälle är det inte ovanligt att samtal spelas in. Det ses inte som konstigt eller som att man inte är samarbetsvillig eller saknar tillit. Det är lika mycket för sin egen skull som andras att mam har svart på vitt vad som blev sagt.
Att däremot inte medverka ses som bristande tillit och att man har svårt för att samarbeta.
Jag tror faktiskt att det skulle ses som lite udda. Gör du det mot Socialtjänsten som är kända för att övertolka saker och ting tror jag det skulle ses som besvärande gentemot dig ja. Bättre då att inte delta alls faktiskt, så får de bilda sig en egen uppfattning på neutral grund. -
Det är nog inte helt ovanligt att folk inte vill medverka i det som socialtjänsten sysslar med. Tror inte det ses som jätteudda eller något de inte varit med om förr.Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 16:48:10 följande:Så det kan du förstå kan tolkas så men inte om man inte medverkar i ett möte angående ditt barn. Märkligt.
-
Har du sambo och barn som du aldrig möter? Låter skitskumt.EpicF skrev 2023-03-17 18:02:41 följande:
Ts: Jag brukar aldrog ha möten med mina barn Eller min sambo så finns ingen anledning att spela in. Vi har helt normala familjesamtal. Har inte ni det?
Däremot i mitt jobb händer det att patienter spelar in samtalen, för att sedan kunna gå igenom dem i lugn och ro och se om de fått med sig allt. Har också haft kollegor på "obekväma" samtal om bla samarbete som då spelar in. Några har även haft förtroende valda med eller andra tillitspersoner. Vilket är fullt normalt.
Hade jag deltagit på samtal med socialtjänsten så hade jag spelat in samtalet, helt öppet. Inget konstigt med det.
Du verkar jobba på en väldigt konstig arbetsplats. Vad jobbar du som? Tycker inte det kan anses som normalt att spela in samtal man har med sina kollegor. Men visst - anslår du att du tänker spela in samtalet får de väl neka om de inte känner för det. Så kör på du! -
Det kan de säkert få ändå.Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 18:04:38 följande:Nej det är det säkert inte men de kan få problem med
-
Tycker det är konstigt att du aldrig möter dina barn och din sambo. Bor ni inte ihop?EpicF skrev 2023-03-17 18:26:24 följande:
Ts: Jag har aldrig möten med mina barn och min sambo.
ibland har folk spelat in samtal de har med mig som chef. Vilket är helt normalt.
Varför tror du att folk runtomkring dig känner ett behov av att spela in samtal de har tillsammans med dig? Brukar du ljuga och bedra folk?(Du ser det som "normalt".) Om inte tycker jag det låter konstigt att du ser det som normalt att folk i din närhet finner ett behov av att spela in era samtal.
Vad jobbar du med? Inom vilken bransch? -
Ja, vi möter varandra i vardagen mest hela tiden. Ibland har vi lite mer formella möten, där vi diskuterar olika strategiska frågeställningar. Som om vart vi vill åka på semester exempelvis. Det tycker jag är trevligt, men jag har aldrig funnit något behov av att spela in våra samtal i familjen. Inga andra samtal heller faktiskt, men här skiljer vi oss åt du och jag. Det är tydligt det.EpicF skrev 2023-03-17 18:27:26 följande:
Brukar du själv ha möten med ditt barn och man/sambo?