Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-17 15:13:25 följande:
Du säger emot dig själv. Du insinuerar att man inte blir polisanmäld utan grund, samtidigt som du tillstår att det inte sker någon prövning. Kan man då säga att det finns en grund för att polisanmäla? Knappast om man inte prövar eller hur?
Jag har gjort precis som du förslår. Jag har medverkat och utredningen är nedlagd. Är jag nöjd då? Nej, sannerligen inte. Jag är grymt förbannad på att de handskas med våra personuppgifter vårdslöst. Jag är grymt förbannad på att de behandlar sekretessbelagd information som konfetti. Jag är grymt förbannad på att de ljugit för oss. Jag är grymt förbannad på att de pratar med personer som inte har med saken att göra. Jag är grymt förbannad på att de planterar en massa misstro hos andra människor. De har förstört både vårt liv och vårt barns liv.
Skulle något liknande hända igen kommer jag INTE att medverka. Då har jag sagt det!
Nej, du läser inte allt.
Vanliga normala folk med ordande hemförhållandena blir sällan/oftast inte polisanmälda eller orosanmölan på sig normalt.
Sedan kan det absolut finnas idioter som orosnmöler på flaska grunder för att hämnas eller på ren provokation. Men om då får en anmälan på sig och man vet att man har ordnade hemförhällanden så medverkar man och utredningen resulterar i att anmälan är falsk.
Nej, man gör ingen prövning i varken polisanmälningar eller orosanmälningar. Finns ingen mening med det.
Så vad da socialen när du påpekade att du önskade utredningen via rek post?
Eller när du påpekade hur de handlade med era personuppgifter och era sekretessbelagda uppgifter?
Ja, du har all rätt att inte medverka. Men då får du också stå för konsekvenser som kommer att du inte vill medverka. Konsekvenser som kommer av DITT handlande.