Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

EpicF skrev 2023-08-04 18:29:09 följande:
    Nej, inte ansvaret över sekretessen. Men ansvaret at tbrevwt kommer fram, till rätt person. När ska det gå in för dig? 

Nej, jag har aldrig diskuterat postlagen. Var en annan som skrev det inlägget. 

Nej, varför skulle sekretessbestämmelserna i Socialtjänstlagen falla under postlagen? Det två skila lagar som handlar om helt skilda saker. 
    Delges någon annan sekretessbelagd informationen har sekretssen brutits. Vems är då felet enligt dig? Brevbäraren eller socialtjänstens? Vem ska hängas för lagen har brutits vad gäller soc sekretessen enligt dig? 
    EpicF skrev 2023-08-04 19:30:21 följande:
    Så länge inte brever öppnas av någon annan så har inte sekretessen brutits. 

Varför skulle det vara brevbäraren fel att sekretessen bryts?

Det är att det är den som öppnar brevet som har gjort fel och därmed har sekretessen brutits. 

Vem som bär det ursprungliga felet avgörs i domstol. 
    Du svarar väldigt undvikande och svävande på en mycket enkel fråga. Handlingen har delgetts fel person, då brevbäraren lagt kuvertet i fel låda. Vems är felet att sekretessen brutits enligt dig? 
    Brevbäraren eller socialtjänstens? 

Att det inte kan vara mottagarens fel att denne delges information borde även du förstå. 
    EpicF skrev 2023-08-04 21:05:58 följande:
    Missade du denna meningen: "Vem som bär det ursprungliga felet avgörs i domstol."? 

Isåfall kommer den igen här: Vem som bär det ursprungliga felet avgörs i domstol.

Den som har öppnat brevet har dels begått ett brott och dels medverkat till att sekretessen är bruten. 
    Nej, jag missade inte den meningen. Jag bara sket i den, för inte ens du kan väl vara så in i helvete korkad att du på allvar tror att en åklagare skulle väcka åtal för att brevbäraren lagt ett brev i femman istället för sjuan? Vad skulle brottsrubriceringen vara anser du? 

Hur skulle den person öppnat brevet kunna hållas ansvarig för bruten socialtjänstsekretess menar du? De lyder ju inte ens under socialtjänstlagen och kan därmed per definition inte bryta mot den.
    EpicF skrev 2023-08-04 21:42:15 följande:
    Tja, beror på om någon anmäler. Anmäler ingen så händer inget. 

Hållas ansvarig för bruten socialtjänstesekretess? Nej, jag skrev att personen har medverkat till att sekretessen blivit bruten. 
    Okej, så inte ansvarig då. Så vem anser du vara ansvarig för den brutna sekretessen då? Brevbäraren eller socialtjänsten?  Vem har brutit mot socialtjänstlagen enligt dig? 
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2023-08-04 21:46:39 följande:

TS, hur gick det med utredningen?
    Har själv problem med socialtjänsten efter bråk i familjen, allt känns jättejobbigt

Jag beklagar. Utredningen är nedlagd. 
    EpicF skrev 2023-08-04 22:05:16 följande:
    Vad tror du själv? 
    Du har ju velat skuldbelägga brevbäraren hela tiden trots att denne inte ens lyder under socialtjänstlagen. Jag säger att det är socialtjänsten som brustit. 
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2023-08-04 21:46:39 följande:

TS, hur gick det med utredningen?
    Har själv problem med socialtjänsten efter bråk i familjen, allt känns jättejobbigt

Väldigt tråkigt och säkert jobbigt för dig. Jag skulle rekommendera att inte prata med soc. Tyvärr har vissa socialtjänster för vana att sprida känsliga uppgifter som konfetti omkring sig. Skaffa ett juridiskt ombud och be soc kommunicera dit. Vill de driva något rättsligt får det avgöras den vägen. 

Ja du EpicF. Du tycks ju lida av dåligt minne och inte bara av den dyslexi du skyllt på tidigare. 

EpicF skrev 2023-08-05 21:18:10 följande:

Ts: Verkar mer som att du har svårt med att läsa och förstå.  Du påstår nämligen saker jag aldrig har skrivit. 

Det är för att du inte minns vad du skrivit. Bra dock att du äntligen insett att skulden faller på socialtjänsten när deras utredningar hamnar på villovägar.
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?