• Anonym (M)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

EpicF skrev 2023-07-17 17:14:01 följande:
    Flaskpost är svårt att personadressera och är också lite svårare för brevbäraren att lägga i brevlådan. Samma med pappersflyg. 
    Vem är det nu som inte svarar på vad som frågas? Var i lagen står det?
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-07-17 17:31:23 följande:
    Ingenstans. Men jag har heller inte påstått att det står i lagen. Du däremot har du påstått att det står i lagen att det är förbjudet att skicka med vanlig post. 
    Nej, det har jag inte påstått.
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-07-17 17:47:30 följande:
    Jo, det är precis det du har. 
    Vilket inlägg skrev jag att det är förbjudet enligt lagen att skicka med post?
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-07-17 18:30:01 följande:
    Sedan när blev du ts? 
    Jag är inte TS, vad menar du? 

Klarar du av att backa ditt påstående om att jag påstått att det är olagligt för socialtjänst att skicka med post? Eller klarar du inte det?
  • Anonym (M)
    EpicF skrev 2023-07-17 18:45:42 följande:
    Nej, var väl det jag trodde att du inte var ts och då inte har påstått det. Eller? 
    Fråga inte mig vad du tror, det vet du bäst själv. Du skrev i inlägg 2591 och 2601 att jag har påstått att det är förbjudet att skicka med post, så visa nu vart jag har påstått det.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lis) skrev 2023-07-19 00:53:02 följande:
    Precis, självklart, eftersom inget brott har begåtts eftersom det inte är olagligt att skicka handlingarna via post.

(Det är snarare som att säga att inget brott begåtts när en kör 50 på 50-väg och ingen olycka sker.)
    Men sekretessbrott kommer ske om det inte redan gjort det. Det är bara en tidsfråga om de skickar med vanlig postgång. Förr eller senare kommer det i orätta händer.
  • Anonym (M)
    Drottningen1970 skrev 2023-07-19 12:01:30 följande:

Vilket trams detta är. Det finns ingen JO kritik mot att skicka handlingar med post. Det finns kritik för att man adresserat fel, det finns kritik för att man skickst handlingar per post till ett hushåll där det bor en förövare. Det finns viss kritik för konversationer via e-post. Finns noll kritik eller lagrum som förhindrar att man använder vanlig postgång.

Ja socialtjänsten får inte sprida handlingar och ska upprätthålla sekretess. Detta åtagande uppfylls genom att man använder post, som har ansvaret att de handlingar som överlämnats till dom kommer rätt.

Detta är fakta. Att TS Tycker att det borde vara på nåt annat sätt är inte samma sak som att TS har rätt 

TS kommer givetvis aldrig att ge sig, hur överbevisad hon än bli i sann rättshaveristisk anda. Hon är och förblir övertygad om att ett fel begåtts gentemot henne. Tragiskt, men omöjligt att förändra. Mer finns inte att säga. Borde vara tid att låta denna tråd dö nu och låta TS få sista ordet även om hon har fel. Alla som inte är faktaresistenta förstår ju hur det ligger till

over and out

Fast jag vet inte om man kan säga att posten har ansvaret. De tar ju aldrig på sig någonting, utan skyller på att man skulle betalat rek eller försäkrat eller vad de nu har för tjänster. I princip att man fick skylla sig själv att man valde att skicka med lösa brev. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Lis) skrev 2023-07-19 09:41:31 följande:
    Sekretessbrott kan ske, och undviks bättre med rek. Men det är fortfarande inte olagligt att skicka med vanlig post.
    Sekretessbrott låter som något som är olagligt men jag vet inte 
  • Anonym (M)
    Anonym (Lis) skrev 2023-07-19 16:45:53 följande:
    Sekretessbrott är olagligt men inte att skicka handlingarna per post.
    Men om ett sekretessbrott sker då ha det ju skett något olagligt då?
  • Anonym (M)
    Drottningen1970 skrev 2023-07-26 18:43:09 följande:
    De sekretessbrytande bestämmelserna gällande socialtjänsten hittar du i offentlighets och sekretesslagen.

De enda som har absolut sekretess är präster.
    Absolut sekretess är det typ om de skulle kunna klara upp ett mord eller terrorbrott så får de ändå inte yttra sig?
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?