Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Vem tar ansvar för den fria smittspridningen i skolan?

Spucks skrev 2023-02-21 20:08:22 följande:

Om du är så rädd för smittspridning flytta till ett land där man får undervisa sina barn hemma och gör det, bo på landet och jobba hemifrån. Använd munskydd när du träffa på människor.

Du kan inte kräva att alla ska inskränka sina liv bara för att du är paranoid.

Jag tror inte det är så TS tänker.
    Utan TS tänker nog på de föräldrar som faktiskt lämnar sina barn sjuka till förskola och skola.
    Jag har själv varit med om föräldrar som lämnar barn med magsjuka eller feber till förskola/skola.
    Det är ju inte snällt varken mot andra barn,personal eller mot de egna barnen. 
    Och man kanske inte heller själv kan eller vill stanna hemma och vabba så ofta. 
  • molly50
    Challenger skrev 2023-02-21 20:28:21 följande:
    Exakt! Det är så jag menar. Tag bara en sådan där sak som vinterkräksjuka. Även när man är symtomfri så smittar man ju några dagar efteråt. Många är för snabba med att återvända till skola och arbete. Det är därför skiten hela tiden sprids. 
    Ja,precis. Men det verkar inte alla tänka på. 
  • molly50
    Spucks skrev 2023-02-21 21:13:05 följande:
    Challenger skrev 2023-02-21 20:28:21 följande:
    Exakt! Det är så jag menar. Tag bara en sådan där sak som vinterkräksjuka. Även när man är symtomfri så smittar man ju några dagar efteråt. Många är för snabba med att återvända till skola och arbete. Det är därför skiten hela tiden sprids. 
    Jaha, om det är exakt så du menar, varför gnäller du då om folk som gör resor eller en artikel där det står att man inte behöva vabba för varenda nysning och att skolorna ska stängas?
    Men nu är det ju inte bara lite snuva och nysningar vi pratar om utan barn som lämnas till skola eller förskola då de är sjuka.
    Tro det eller ej,.det finns faktiskt de föräldrar som gör så.
  • molly50
    Spucks skrev 2023-02-21 22:25:06 följande:
    Jag tror att dem finns. Men nej, "vi" pratar inte om det, jag pratar om det TS gnällt om och det var just de saker jag skrev. TS tycker tydligen att man ska vabba för varenda småsak, inte resa och att elever i högstadiet och gymnasiet ska ha distansundervisning.
    Challenger skrev 2023-02-21 21:48:51 följande:
    Dina sk tips är inte realistiska utan är bara rent trams. Återkom när du har realistiska tips. 
    TS har skrivit att det handlar om de som lämnar sina barn sjuka till förskola och skola.
    Alltså inte de med bara lite snuva och nysningar. 
  • molly50
    Anonym (Bådeoch) skrev 2023-02-22 03:15:00 följande:
    Mja, det ärju din tolkning av det. 
    Som TS bekräftade att det stämde. 
  • molly50
    Spucks skrev 2023-02-22 08:05:06 följande:
    TS har även skrivit andra saker, som jag har sammanfattat två gånger redan. Du kan ju själv läsa igenom hens inlägg igen för att själv se vad jag menar.
    Jag har läst TS inlägg och vi verkar helt enkelt tolka det på olika sätt.
Svar på tråden Vem tar ansvar för den fria smittspridningen i skolan?