• Spucks

Mitt ex vill att vår son på 1.5 år ska bo varannan månad i Sverige och varannan månad i annat EU land

Har ni under din graviditet inte pratat om var ni ska bo? Förutom USA alltså?

• Spucks
    Anonym (orolig mamma) skrev 2023-02-22 08:09:44 följande:
    Vi pratade om många olika alternativ men iom att hans stora önskan var att bo i sitt hemland och uppfostra sitt barn där och min stora önskan var att bo i mitt hemland och uppfostra mitt barn här så kändes alla alternativ inget bra. Dock ville han absolut inte flytta tillbaka till Sverige och jag ville absolut inte flytta tillbaka till hans hemland. 

Vi har hoppat runt en del från land till land både innan vi blev tillsammans och innan bebis. Tror inte riktigt vi förstod helt hur ett barn skulle göra resande fram och tillbaka krångligare. Sedan tror jag att han tog förgivet att lillen skulle flytta till Portugal och jag tog förgivet att lillen skulle till Sverige. 
    Men kan ni inte hitta en kompromiss då? Tex. att ni stannar i Tyskland? Eller ja, flytta tillbaka nu. För även om hans krav du beskriver är såklart helt olämpliga, kan man ju förstå att det inte är så kul för honom att leva utan sitt barn.
Svar på tråden Mitt ex vill att vår son på 1.5 år ska bo varannan månad i Sverige och varannan månad i annat EU land