Barnfrågan splittrar oss
Varför vill han inte? Är det för att ni bråkar mycket? Dålig ekonomi? Någon av er arbetslös eller sjukskriven?
Jag tycker att man alltid ska ha båda helt redo och på tåget till 110% innan man gör barn. Det förtjänar varje barn.
Men om din sambo inte är redo trots att ni båda har bra jobb, friska, har en riktigt bra relation mm så innebär det nog att han inte vill ha barn egentligen. Då ska han absolut inte bli pappa. Du vill väl ge ditt barn två föräldrar som vill vara föräldrar?
jag skaffade barn sent. I flera relationer så tjatade männen om barn. Jag sa att jag inte var redo ännu för jag kände verkligen att det inte var rätt och tänkte att det kanske skulle kännas rätt senare.
Sedan träffade jag min make. Då gick det fort för allt kändes helt rätt. Vi uppfyllde snabbt allt på min måste-innan-barn lista. Dvs köpte drömgården, sparade pengar och gifte oss ( bra jobb och utbildning hade vi båda redan) Jag var en bit över 30 men blev gravid löjligt lätt och vi lever idag ett lyckligt familjeliv. Att få barn med rätt person är oerhört viktigt!