Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

När kommer ägglossningen efter en utebliven mens?

La du på 2 dagar på äl-testet? Så du verkligen passerat vad du anser är BIM menar jag. Har man haft äl och inte blivit gravid får man ju mens när man ska. Har man inte haft äl alls vet man inte när mensen kommer. Men kommer gör den. Du kan inte räkna som en vanlig cykel om du verkligen inte hade äl. Du får invänta mensen och sen börja ta äl-test i så fall.

• Jag är bara jag
    Voltex skrev 2023-02-20 14:01:27 följande:
    Man kan både få försenad mens eller utebliven mens har jag läst.
    Helt utebliven  mens har i princip ingen. Brukar man ha mens kommer den. Har man haft äl kommer den när den ska oavsett vilken cd man än hade äl. Då är det vanligare med senare äl än man brukar ha och då infaller ju BIM senare också.
  • Jag är bara jag
    Voltex skrev 2023-02-20 14:07:57 följande:
    Har läst på flera ställen att mensen både kan utebli och bli försenad, som sagt, och får väl lita på det tills jag får en källa med lika högt eller högre sanningsvärde.
    Då tar vi det från grunden. Oavsett vilken cykeldag man än haft äl så kommer mensen alltid när den ska i enlighet med ens lutealfas om man inte blivit gravid. Om du tex haft äl dag 10 och har en lutelfas på 14 dagar kommer mensen dag 24. Har du haft äl dag 15 och har en lutealfas på 15 dagar kommer mensen dag 30. Har man inte haft äl vet man inte när mensen kommer, men den kommer alltid förr eller senare. Utebliven mens är extremt ovanligt. Försenad mens innebär att man är gravid för lutealfasen ändras inte.
  • Jag är bara jag
    Voltex skrev 2023-02-20 14:13:53 följande:
    Jag har tagit progrestrontest denna månaden och kan troligtvis utesluta äl ändå pga lågt värde på detta hormon.
    Då vet du mao inte när mensen kommer utan får invänta den. Vid oregelbunden mens får man antingen ha sex varannan dag under hela den tid ens äl möjligen kan infalla för då missar man inte en ev. äl eller också tempa eller ta äl-test mellan de dagar man brukar ha äl. Om du låt säga brukar ha en cykel på mellan 25-38 dagar blir det väldigt dyrt med ältest så då är regelbundet sex bättre. Brukar du ha en cykel på mellan 26-33 dagar kan du ta äl-test med början cd 10 kanske.
Svar på tråden När kommer ägglossningen efter en utebliven mens?