Inlägg från: PH76 |Visa alla inlägg
  • PH76

Klarar inte av att se kända människor

Fröken Allvar skrev 2023-02-19 22:53:54 följande:
    Klarar inte av att se kända människor.
    Det är tydligt att problemet ligger inom dig, att du av någon anledning tidigare har höjt upp kändisar (by default). Du får helt enkelt lära dig att de är precis som alla andra, vissa är trevliga, andra otrevliga.

Sen verkar du konsumera en massa skräp, du skulle nog må bättre av att halt skippa  kvällstidningar, kändismagasin/damtidningar m.m, och sunkiga program på TV.
  • PH76
    Fröken Allvar skrev 2023-02-21 10:02:05 följande:
    Jag försöker att sätta ord på hur det är att känna sig som en människa bredvid en känd person, som uppträder som upphöjd genom att tänka "jag kan se att personen skäms och jag tänker, ja hörrudu, det här var verkligen genant. Du skulle låtit bli". Det här har hänt Hanna och andra kända människor så pass många gånger att det fått dem att känna sig annorlunda, det vill säga, de känner sig inte precis som alla andra, så hur ska jag kunna förhålla mig till dem som om de vore som alla andra? 
    Jag var tvungen att googla för att se vem Hanna är. Varför ska du förhålla dig överhuvudettaget till hur de känner sig? Varför är det ens en fråga för dig?

Om de känner sig annorlunda, låt dem hantera det själva. Det enklaste för dig är ju att du behandlar dem som vem so helst som är bra på sitt jobb (i vissa fall i alla fall).

Mitt råd är att du lägger mindre energi på hur de känner sig och hur du ska känna och agera jämtemot dem. Jag tycker givetvis också att vissa skådisar och musikers är jättebra, men det betyder ju inte att jag kommer bry mig om dem och jag springer på dem på en restaurang, fest eller bara på gatan.
Svar på tråden Klarar inte av att se kända människor