Inlägg från: Anonym (Skogen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skogen)

Är det inte farligt för en ensam tjej att bo på landet?

Ja, du är ute och cyklar. Vi bor på landet och tryggare än här går nog inte bo. Såvida hon har bil, telefon och lås på dörren kan jag inte se vad som skulle kunna hända.  Och vilda djur? Det är över 200 år sen nån dog i en vargattack, de flesta djur skyr folk, älgar är bara farliga om du går nära när kon har kalvar. Och vinterväder? Hon har väl antagligen nån form av uppvärmning av huset och vett att klä sig.

Ingen i vår by har haft anledning att ringa polis eller ambulans på de snart 15 år vi bott här.

• Anonym (Skogen)
    Anonym (Whaaaa?) skrev 2023-02-19 19:13:44 följande:
    Vinterväder tänkte jag mest risken för att bli insnöad. 
    Det finns snöskyfflar eller traktorer till sånt. Bor hon f.ö i områden där det kommer så mycket snö så har hon nog koll på det med.
  • Anonym (Skogen)

Jag och maken har känt varann i 19 år och aldrig behövt ambulans. Ingen i vår familj heller och ingen i byn. Så att undvika landet för att man ev. kan behöva ambulans låter extremt nojigt. Lider man av allvarlig allergi har man troligen medicin hemma. Lider man av andra allvarliga sjukdomar också. Är man ung och fullt frisk är det mycket osannolikt att man skulle behöva ambulans.

Svar på tråden Är det inte farligt för en ensam tjej att bo på landet?