Inlägg från: Anonym (vänster är ett skällsord) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vänster är ett skällsord)

Olika lön som gifta vad är anser ni?

Skillnaden mellan er beror ju inte på att du är speciellt välbetald, utan att din fru tjänar väldigt lite. dessutom jobbar hon inte heltid....

Jag antar att anledningen till att tråden startades är att du börjar känna en frustration över att du och din fru inte resonerar lika kring er privatekonomi?

Min egen livserfarenhet säger mig att detta är ett tecken på att ni nu går in i det som du senare kommer titta tillbaka på som "början på slutet" av er relation.

• Anonym (vänster är ett skällsord)
    Livet2023 skrev 2023-02-17 23:08:38 följande:

Tack för alla svaren. frågeställningen kommer av att jag nog är snålare än min fru och hon mer vill handla och konsumera och inte tänker på framtiden på samma sätt Ekonomiskt.

hade inte jag skött räkningar och ekonomi så hade det inte blivit betalt i tid eller inte funnits pengar till det.

inga äktenskapsord finnes.

vilket är helt ok för mig. 

Du har alltså knegat och sparat genom hela livet, fått ihop en rejäl klumpsumma pengar som, när du träffar din din fru, tillåter er att tillsammans köpa ett hus.

Nu fortsätter du att ösa in pengar i familjen och din fru hittar ständigt på nya sätt att spendera, samtidigt som hon själv jobbar deltid i ett låglöneyrke...

Du säger själv samtidigt att det är du som grejar mest hemma, renoverar och bygger...

Ledsen att behöva säga det, men du är inte en jämlike i din frus ögon, hon ser dig mer som en vaktmästare och finansiär som gör det möjligt för henne att leva det liv hon vill.
Svar på tråden Olika lön som gifta vad är anser ni?