Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Bara en vanlig kvinna - tack!

ClumsySmurf skrev 2023-02-25 22:58:01 följande:
    Ska kuken bestämma spelar det väl ingen roll om det är en hardcore kommunist eller nazist.
    Men ska du svara på om du tror att kvinnorna ts retar sig på är vänster/flum/feminist eller ska du berätta för mig hur man kokar palt? 
  • Anonym (Mia)
    Ska kuken bestämma spelar det väl ingen roll om det är en hardcore kommunist eller nazist.
    Nu kommer du väl med nåt i stil med "Näe inte palt utan kroppkakor och det är ju en jävla skillnad därför att xxx". Du slänger ur dig en massa påståenden och vill briljera och veta bäst istället för att nånsin svara på det folk skriver. Lugn, mamma är här! 
  • Anonym (Mia)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-25 23:54:50 följande:

"Du vet ju att jag har rätt"
    sluta ljug

"Är det för att du vill att (du?) och män ska ha rätt att komma med oönskade kommentarer om kvinnor sådär mysigt till vardags. "

Om du inte tycker att man ska ha rätt att skapa trådar ingen bad om kan du radera ditt konto och lämna forumet.
    Är du chef här eller? Du bestämmer väl inte vem som ska lämna forumet? Du skriver folk på näsan och när du får mothugg drar du till med nåt ännu värre. Du vill verka intressant men du har inte rätt att förolämpa folk. Jag är kvinna och jag tycker att det mest intressanta i den här tråden är att läsa en annan mans åsikter. En man som inte dunkar TS i ryggen utan har genomtänkta resonemang. Obs! JAG har INTE sagt att jag inte tycker att man ska få starta trådar som den här eller att TS eller nån annan inte har rätt att ha dessa preferenser eller åsikter. 
  • Anonym (Mia)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 00:06:13 följande:

manliga blicken är feministiskt och används inom (men sällan utanför) feministisk teori
    Ska du lära mig alfabetet också? Nu är mitt tålamod slut. Du är en idiot och du kan dra åt helvete med ditt ointelligenta trams. 
  • Anonym (Mia)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 00:20:44 följande:

Anonym (Mia) skrev 2023-02-25 23:07:51 följande: #207
    Ska kuken bestämma spelar det väl ingen roll om det är en hardcore kommunist eller nazist.
    Nu kommer du väl med nåt i stil med "Näe inte palt utan kroppkakor och det är ju en jävla skillnad därför att xxx". Du slänger ur dig en massa påståenden och vill briljera och veta bäst istället för att nånsin svara på det folk skriver. Lugn, mamma är här! 
    dumma frågor får dumma svar
    Det var du som började prata om att TS inte vill ha vänsterfeminister. Ingen annan än du har nämnt detta. 
  • Anonym (Mia)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 00:26:17 följande:

ClumsySmurf skrev 2023-02-25 22:51:17 följande: #202
    Anonym (Mia) skrev 2023-02-25 22:37:25 följande:
    Är det vänsterfeminister som är totalt omopererade och översminkade och fixerade vid traditionella könsroller som att kvinnor ska göra sig fina och män ska uppvakta? Jag tycker inte riktigt att kvinnorna som TS säger sig ogilla, eller störa sig på, låter som några typiska vänsterfeminister? 
    vänsterfeminist är inte vänster+feminist det är pseudovetenskapligt vänster flum + feminist

Anonym (Mia) skrev 2023-02-26 00:18:16 följande: #211
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 00:06:13 följande:

manliga blicken är feministiskt och används inom (men sällan utanför) feministisk teori
    Ska du lära mig alfabetet också? Nu är mitt tålamod slut. Du är en idiot och du kan dra åt helvete med ditt ointelligenta trams. 

Både TS och Anonym (Beast) har bra poänger och anstränger sig med sina inlägg. Du är korkad och skriver skit och skyller på andra och beter dig som om du är nån chef som bestämmer här. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (K) skrev 2023-02-26 08:15:45 följande:

Det vi kan konstatera är att TS preferenser stämmer väldigt väl överens med rådande skönhetsideal, det som han tycker att man inte ska operera sig för utan bara ha "naturligt". 

Men hela ts är märklig, en lång önskelista från en man som påstår sig vara gift. Det osar bitterhet minst sagt. 

Det märkliga för mig är att hela listan är självklarheter (bortsett från sista raden men det var ju bara en bonus), det är väl så de flesta beter på en dejt? Det låter för mig som om TS tycker att kvinnor generellt är oartiga och otrevliga. Om jag skulle starta en tråd och skriva att på en dejt vill jag att mannen inte ska kasta mat på mig, inte spotta på mig, inte ha fötterna på bordet, inte komma två timmar för sent osv. Vore inte det lite märkligt? Skulle inte folk undra varför jag har så svårt att träffa en man med normalt bordsskick? 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Man2) skrev 2023-02-26 16:04:26 följande:
    Det är absolut inte självklarheter. Särskilt punkterna rörande öppenhet och förmåga att se olika perspektiv skulle jag säga är mycket ovanligt att hitta hos en kvinna.

- En kvinna som inte har grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning (oavsett position på skalan) utan gärna reflekterar och tar till sig andras perspektiv. 
    - En kvinna som kan erkänna att nya perspektiv och infallsvinklar kan ibland få henne att tänka om och byta åsikt (samma gäller mig)."
    TS är ju gift med en sån kvinna så han kanske kan ge dig några tips. 
  • Anonym (Mia)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 18:04:59 följande:

Fortfarande ingen kvinna som kopierat ts och gjort en egen tråd?

Jo, det är det. Inte jag alltså. Men en kvinna.
  • Anonym (Mia)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 19:04:29 följande:

länk?

Om du frågar mig så vill jag verkligen inte hjälpa in dig i ytterligare en tråd så du får titta själv bland nya trådar.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Man2) skrev 2023-02-26 18:34:30 följande:
    Jag behöver inga tips. Jag är gift jag med och har inga tankar på att skilja mig.
    Är din fru som i TS? Är era kvinnliga vänner så? 
  • Anonym (Mia)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-28 20:28:24 följande:

"Du...klagar på att kvinnor vill ha en grov penis eller liknande"
    // Lying Face

"Inte heller du uppenbarligen eftersom du försöker uppmuntra andra att starta en kvinnor-som-gnäller-på-män-tråd. "

"samtidigt som de känner en entitlement att göra det."

menar du entitlement som i "vi protesterar" och posta bilder med "vanliga" kvinnor så ts ska förstå vad som är rätt?

"Alla har rätt till sina preferenser.."
    är det därför det gnälls på preferenser och male gaze i tråden?
    Om du syftar på mina bilder så var det mest sminkade, stylade och retuscherade bilder på yrkesmodeller från en bildbank (som är tillåtna att använda i icke kommersiellt syfte). Inte så många naturliga och vanliga kvinnor. Och mitt syfte var inte att "visa vad som är rätt", det är i så fall din tolkning (om det var mina bilder du syftade på).
Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!