Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Kockobello skrev 2023-02-23 14:34:40 följande:

Det finns mängder av feta och fula kvinnor med män.

Män har uppenbarligen knappt några krav alls, det syns varje gång man går utanför dörren.

Ja? Det är ju det TS säger? Utseendet spelar ingen roll, utan personlighet och uppförande är det som har betydelse. Se listan i TS där det står hur kvinnor ska bete sig på dejter. De fula kvinnorna du ser kanske gjorde så som det står i TS samt rakade sig mellan benen som bonus? 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Simon) skrev 2023-02-24 08:44:18 följande:
    Gärna det. Använd samma nick som du har här så att jag kan koppla tråden till dig. Skall bli intressant
    Är Marie i realityserien "Mandelmanns gård" en attraktiv kvinna enligt dig? (Om du vore singel alltså. Hypotetiskt. Vi vet att du gillar din fru bäst så snälla bortse från det och försök var objektiv.)
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Simon) skrev 2023-02-24 17:10:51 följande:
    Jag tittar inte på den serien och jag känner ju inte henne över huvudtaget. Så därmed har jag ingen uppfattning om hennes personlighet. 
    Om vi bara ser till utseende och att vara naturlig, ofixad och icke opererad. Tycker du att hon ser attraktiv ut? 
  • Anonym (Mia)
    Aurora Borrealis skrev 2023-02-25 16:11:16 följande:
    Jag har inte känt ett behov av att berätta för alla män i landet officiellt på nätet hur de ska vara, är nöjd med att få det jag vill ha varje dag av någon som skulle stå som ideal för önskemålen i tråden, så det är liksom inte värt besväret, energin och tiden spenderad på det känner jag. Finns så mycket annat att göra i stället. Jag har helt enkelt inte tid.

Och jag undrar egentligen vad TS tror att kvinnor skulle tjäna på av honom om de gjorde och var så som han ville. Skulle de tjäna stora pengar på att vara så som TS vill? Miljontals kronor på att just TS godkände dem? Eller varför tror TS att kvinnorna måste ha just TS kärlek? Att de går miste om något utan TS kärlek? Vad då exakt? Behöver alla kvinnor att just gifta TS älskar dem? *lol* TS har vansinnigt höga tankar om betydelsen av sig själv.
    Nånting är det ju som TS känner sig snuvad på eller tycker sig gå miste om eller så är han bitter över nåt som skedde innan han stadgade sig. Eller så är det nånting med hans självbild, att han på nåt sätt känner sig hotad eller inte tycker sig kunna leva upp till nån idealbild av hur en man ska vara. Av nån anledning vill han ge igen. Hämnas på kvinnor för nåt han tycker att de orsakat honom.

Även om det stämmer att TS är gift med en underbar kvinna som har allt han kan önska och han är nöjd med sig själv och aldrig har haft problem med att träffa nån och att varken detta med att dejta och eller nåt annat av det som står i TS har nånting med honom eller hans liv att göra överhuvudtaget - ja, då är det ju nåt annat som gör att han lägger ner tid på att formulera en så genomtänkt lista med långa, ingående beskrivningar på varje punkt och en lång tilläggskommentar (Där han fortfarande formulerar sig som om han själv dejtade...?! Att han är gift och att hela TS är ett hypotetiskt scenario framkommer ju långt senare, då diskussionen pågått i flera dagar och tråden blivit flera sidor lång...).

Detta är ju uppenbarligen nåt som TS tänkt mycket på och lagt ner tid på att formulera och inte nån spontan tanke som dykt upp och fått honom att hafsa ihop nån ogenomtänkt tråd som är två meningar lång (jämför med andra liknande trådar som består av några korta meningar i stil med "hejsan hejsan, är storleken viktig eller öööhh nämen jorå så att eeehh..."). Nånstans finns ju en öm tå i den äktenskaplika idyllen med grått hår upptill och skinhead nertill. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Beast) skrev 2023-02-25 21:28:06 följande:
    Spelar ingen roll hur ts har det i sitt förhållande egentligen. (Eller andra orsaker för den delen) gnäll är ju gnäll. Klagar du på något så beror det säkert på andra (personliga) faktorer än i det här fallet-kvinnor.
    Jag tycker att det är intressant varför en gift man i 50- årsåldern skriver en lista med så ingående beskrivningar. Om vi ska kalla det gnäll så ovanligt genomtänkt sådant, jämförelsevis - allt är förstås relativt.

Jag tänker att det här med att TS är gift verkar lite genomskinligt och kanske är en efterhandskonstruktion. Att han är gift framkom ju efter att flera ifrågasatt varför han inte lyckats träffa en kvinna som är som i TS då de flesta kvinnor är så. Då hade ju TS i flera dagar argumenterat och skrivit kommentarer som om detta gällde honom. Fram till dess skrev han allt i jag-form och i ett nutidsperspektiv: "jag vill träffa en kvinna som..." och "jag vill ha en kvinna som...". Men så huxflux gjorde han plötsligt ett tempusbyte och skrev istället "OM jag hade varit singel så hade jag velat..." i efterföljande kommentarer. Och istället för att fortsätta prata om kvinnan i hans drömmar så var plötsligt "min fru" svaret på varje fråga.

Nja... Riktigt så lättlurade är kanske inte alla här... Det finns hål i historien här och där...

Det här är kanske är helt ointressant för dig och då ber jag om ursäkt och hoppas att du kan bortse från mina inlägg. För mig har såna här trådar betydelse då det hjälper mig att förstå olika aspekter av socialt samspel och hur människor tänker och agerar. För mig är det av intresse att gegga runt i sånt. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Beast) skrev 2023-02-25 22:13:34 följande:

Jag tolkar ts som att han ser en massa kvinnor som har ?fel? åsikter eller ser ?fel? ut på gatan/ jobbet/ ute i det allmänna rummet. Ts känner ett behov av att berätta att han ?vill ha? menande då ?se i det allmänna rummet? dvs klaga.

tycker det är anmärkningsvärt att han känner sig berättigad att posta ett sånt här inlägg, samt att både män och kvinnor i tråden intevens reagerar över berättigandet. Några till och med försvarar hans rätt att  vara så entitled. Handlar säkert om att kvinnor är och förblir objektet, mannen observatören. Så normaliserat att ingen knappt reagerar. 

vissa reagerar, men kan inte sätta fingret på vad som är ?fel? i tråden.

Jag tycker nog att TS verkar väldigt engagerad i och ha mycket god insyn i hur det går till på andras dejter. Jag har svårt att tänka mig att det går att läsa sig till alla dessa detaljer med passiva, ointresserade kvinnor med snäva politiska resonemang.

I tilläggskommentaren i TS förklarar han ju att syftet med tråden är att berätta VAD HAN VILL HA?! Då är han fortfarande en dejtande singel? Varför har han sen ett plötsligt behov av att - i ett svar på en viss kommentar - berätta att han är gift sen länge och att hans fru är allt han kan önska? Varför framkom då inte det i tilläggskommentaren i TS när han förklarade "syftet med tråden"?

Och varför fortsatte TS inte att "spela med", låtsas vara en dejtande singel och skriva "hypotetiskt" om vad han söker för kvinna? Varför skulle "sanningen" plötsligt fram i ett svar på en kommentar? Jo, det var ju så att nån att iftågasatte varför HAN misslyckats med att träffa en helt vanlig och vardagligt enkel kvinna. Och det hade han ju inget svar på.

Så för att "rädda upp situationen" och slippa "tappa handduken" eller för att "vinna diskussionen" så drog TS till med "April april, skoja ba', haha gick ni på den lätta, närå jag är ju gift sen lääänge va', så det där med att dejta är inget JAG pysslar med, nänä, det var ju rent hypotetiskt, för att göra en poäng, så haha där fick jag er minsann!". Egentligen menade han "Ojsan hoppsan, det hade jag inte tänkt på, vad ska jag svara nu, bäst att jag låtsas vara lyckligt gift sen länge med en riktig gudinna". 
  • Anonym (Mia)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-25 22:28:12 följande:

"vissa reagerar, men kan inte sätta fingret på vad som är "fel" i tråden."

den fetade meningen i ditt inlägg luktar vänsterfeminism och ts vill inte ha en kvinna som grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning, är det det som är fel i tråden?
    Är det vänsterfeminister som är totalt omopererade och översminkade och fixerade vid traditionella könsroller som att kvinnor ska göra sig fina och män ska uppvakta? Jag tycker inte riktigt att kvinnorna som TS säger sig ogilla, eller störa sig på, låter som några typiska vänsterfeminister? 
  • Anonym (Mia)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-25 22:28:12 följande:

"vissa reagerar, men kan inte sätta fingret på vad som är "fel" i tråden."

den fetade meningen i ditt inlägg luktar vänsterfeminism och ts vill inte ha en kvinna som grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning, är det det som är fel i tråden?
    Om vi ska prata politik så tycker jag nog att kvinnorna som TS irriterar sig på låter lite småborgliga? Skulle snarare tro att de där naturliga och vardagliga kvinnorna som får hans kuk att resa sig är sossar eller miljöpartister? 
  • Anonym (Mia)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-25 22:51:17 följande:
    vänsterfeminist är inte vänster+feminist det är pseudovetenskapligt vänster flum + feminist
    Okej men är kvinnorna som TS irriterar sig på nåt av de två alternativen? 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Beast) skrev 2023-02-25 22:46:29 följande:

Jaha, försöker du göra ts frågeställning till en politisk fråga? Du vet ju att jag har rätt. Varför försvarar du hans känsla av entitlement? Är det för att du vill att (du?) och män ska ha rätt att komma med oönskade kommentarer om kvinnor sådär mysigt till vardags. kallas även the male gaze 

(fö är varken vänster, kvinna eller feminist, surprise!)

Nä, för "Beast" är "Odjuret" och det är en kille och han är inte feminist. Så jag vet inte varför nån skulle tro att du är det. Förlåt OT. 
Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!