Inlägg från: Anonym (Beast) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beast)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Sen så är det så jävla normaliserat att män känner en entitlement och ska bli serverade en glad kvinna att andra män (och kvinnor) in ens reflekterar. Smurfen låtsas som att ts inte gnäller, kockobello kör sina oneliners där han hetsar och Kaffedraken passar på att berätta om sig själv och alla dumma kvinnor.

• Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-19 15:41:33 följande:

Normaliserat är inte ett argument

Om du inte kan förklara på vilket sätt det är uppenbart att TS vill ha en kvinna skänks börjar bli lite för uppenbart att du är en av de som läser mellan raderna (ljuger) för att ha något att gnälla över.
    Läs ts och mitt föregående inlägg.
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-19 15:52:07 följande:

kockobello blev tappad som barn och kaffe är som ett barn, sistnämnda blir jätteglad när han hittar en tråd där blir kränkt av någons preferenser. Vissa kvinnor dras till hans trådar som flugor dras till skit och har säkert blivit provocerade av att läsa 786 korkade inlägg av samma person.

Det är inte mindre socialt efterblivet att hitta på saker om TS och spela stackars mej än att göra en tråd med sina önskemål och vara otydlig med vad man vill.
    Ts är inte otydlig han har till och med specificerat trådens syfte.
  • Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-19 22:01:34 följande:

backa upp dina påståenden med något, citera där han menar att trådens syfte är att gnälla på kvinnor och om du inte kan förklara på vilket sätt det är uppenbart att TS vill ha en kvinna skänks börjar bli lite för uppenbart att du är en av de som läser mellan raderna (ljuger) för att ha något att gnälla över.

svarar inte på något av dina inlägg innan du kan visa att du inte projicerar på TS

Bara en vanlig kvinna - tack!

Syftet med tråden var helt enkelt bara att berätta att jag vill ha en enkel, vardaglig kvinna 

citat

efterföljs av en lång lista där han förklarar för alla vad en sk ?vanlig? kvinna är (Med bonus på att hon ska ha stora fasta naturliga bröst och helrakad fitta) det förtydligar ts att dessa bara är ?önskemål?

ts skriver inte något i stil med ?min drömkvinna, var finns du?

ts anser tydligen att hans krav (som inte alls är krav) inte alls är så mycket begärt. han känner sig tillräckligt berättigad att kunna posta ett sånt här inlägg. 

så, antingen är det här en gnälltråd på kvinnor, eller så är det en tråd där han faktiskt vill bli serverad en kvinna. Vad tror du? Ts förtydligar ju att han ?vill ha? och att det sista stycket bara var önskemål. Det är möjligt att det kan vara en faktisk förväntan att bli serverad en sån kvinna, och då är det inte en gnälltråd, utan något heeeelt annat. 

• Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-20 20:39:40 följande:
     Du tycker inte att du är pinsam när du flera inlägg efter "Smurfen, vafan" bara har hypoteser om vad du tror?
    Ts har till och med specificerat att han vill ha en tjej som är si och så. Hur kan det vara en hypotes? Ts skriver inte otydligt alls. Han är ganska rak med vad han vill ha. vet Inte om du bara spelar dum? Varför gör du det? För att försvara ts gnälltråd?
  • Anonym (Beast)

Kockobello, han får ha vilka preferenser han vill. Om du läser mina andra inlägg så kanske du förstår.

ts -vill ha- (om man inte tar honom bokstavligen) så gnäller han. 

skillnad om han skrivit ?min drömkvinna (infoga lista) var finns du?

gnäll gnäll gnäll

• Anonym (Beast)
    Anonym (Jaha) skrev 2023-02-21 13:35:33 följande:
    Med andra ord hade som hävdade att tråden är ytterligare en gnälla-på- kvinnor-tråd helt rätt.
    Det som är anmärkningsvärt med alla dessa gnälla -på-kvinnor-trådar är att t anser sig vara helt i sin fulla rätt att gnälla, eftersom det eller det. Sån entitlement och så normaliserat av män att de inte ens uppfattar deras egna trådar som gnälltrådar. En helt normal tråd, ingen gnälltråd, andra män som smurfen låtsas som de inte ser det heller.

• Anonym (Beast)
    Anonym (Mia) skrev 2023-02-25 20:55:15 följande:
    Nånting är det ju som TS känner sig snuvad på eller tycker sig gå miste om eller så är han bitter över nåt som skedde innan han stadgade sig. Eller så är det nånting med hans självbild, att han på nåt sätt känner sig hotad eller inte tycker sig kunna leva upp till nån idealbild av hur en man ska vara. Av nån anledning vill han ge igen. Hämnas på kvinnor för nåt han tycker att de orsakat honom.

Även om det stämmer att TS är gift med en underbar kvinna som har allt han kan önska och han är nöjd med sig själv och aldrig har haft problem med att träffa nån och att varken detta med att dejta och eller nåt annat av det som står i TS har nånting med honom eller hans liv att göra överhuvudtaget - ja, då är det ju nåt annat som gör att han lägger ner tid på att formulera en så genomtänkt lista med långa, ingående beskrivningar på varje punkt och en lång tilläggskommentar (Där han fortfarande formulerar sig som om han själv dejtade...?! Att han är gift och att hela TS är ett hypotetiskt scenario framkommer ju långt senare, då diskussionen pågått i flera dagar och tråden blivit flera sidor lång...).

Detta är ju uppenbarligen nåt som TS tänkt mycket på och lagt ner tid på att formulera och inte nån spontan tanke som dykt upp och fått honom att hafsa ihop nån ogenomtänkt tråd som är två meningar lång (jämför med andra liknande trådar som består av några korta meningar i stil med "hejsan hejsan, är storleken viktig eller öööhh nämen jorå så att eeehh..."). Nånstans finns ju en öm tå i den äktenskaplika idyllen med grått hår upptill och skinhead nertill. 
    Spelar ingen roll hur ts har det i sitt förhållande egentligen. (Eller andra orsaker för den delen) gnäll är ju gnäll. Klagar du på något så beror det säkert på andra (personliga) faktorer än i det här fallet-kvinnor.
  • Anonym (Beast)
    Anonym (Mia) skrev 2023-02-25 22:01:24 följande:
    Jag tycker att det är intressant varför en gift man i 50- årsåldern skriver en lista med så ingående beskrivningar. Om vi ska kalla det gnäll så ovanligt genomtänkt sådant, jämförelsevis - allt är förstås relativt.

Jag tänker att det här med att TS är gift verkar lite genomskinligt och kanske är en efterhandskonstruktion. Att han är gift framkom ju efter att flera ifrågasatt varför han inte lyckats träffa en kvinna som är som i TS då de flesta kvinnor är så. Då hade ju TS i flera dagar argumenterat och skrivit kommentarer som om detta gällde honom. Fram till dess skrev han allt i jag-form och i ett nutidsperspektiv: "jag vill träffa en kvinna som..." och "jag vill ha en kvinna som...". Men så huxflux gjorde han plötsligt ett tempusbyte och skrev istället "OM jag hade varit singel så hade jag velat..." i efterföljande kommentarer. Och istället för att fortsätta prata om kvinnan i hans drömmar så var plötsligt "min fru" svaret på varje fråga.

Nja... Riktigt så lättlurade är kanske inte alla här... Det finns hål i historien här och där...

Det här är kanske är helt ointressant för dig och då ber jag om ursäkt och hoppas att du kan bortse från mina inlägg. För mig har såna här trådar betydelse då det hjälper mig att förstå olika aspekter av socialt samspel och hur människor tänker och agerar. För mig är det av intresse att gegga runt i sånt. 

Jag tolkar ts som att han ser en massa kvinnor som har ?fel? åsikter eller ser ?fel? ut på gatan/ jobbet/ ute i det allmänna rummet. Ts känner ett behov av att berätta att han ?vill ha? menande då ?se i det allmänna rummet? dvs klaga.

tycker det är anmärkningsvärt att han känner sig berättigad att posta ett sånt här inlägg, samt att både män och kvinnor i tråden intevens reagerar över berättigandet. Några till och med försvarar hans rätt att  vara så entitled. Handlar säkert om att kvinnor är och förblir objektet, mannen observatören. Så normaliserat att ingen knappt reagerar. 

vissa reagerar, men kan inte sätta fingret på vad som är ?fel? i tråden.

• Anonym (Beast)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-25 22:28:12 följande:

"vissa reagerar, men kan inte sätta fingret på vad som är "fel" i tråden."

den fetade meningen i ditt inlägg luktar vänsterfeminism och ts vill inte ha en kvinna som grävt ner dig djupt i en snäv politisk inriktning, är det det som är fel i tråden?

Jaha, försöker du göra ts frågeställning till en politisk fråga? Du vet ju att jag har rätt. Varför försvarar du hans känsla av entitlement? Är det för att du vill att (du?) och män ska ha rätt att komma med oönskade kommentarer om kvinnor sådär mysigt till vardags. kallas även the male gaze 

(fö är varken vänster, kvinna eller feminist, surprise!)

Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!