Inlägg från: Anonym (Lol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lol)

Bara en vanlig kvinna - tack!

Får en viss avsmak av att läsa ts.
    klart att vi alla önskar något och har koll på vad vi inte gillar (som tex för mycket smink, skönhetsoperationer, starka politiska åsikter mm). Men det finns en bitter underton om att många kvinnor är dåliga för de inte passar in i ts mall.

jag ser mig som en vanlig kvinna utan en massa tillsatser, men kan inte känna igen mig alls i din beskrivning alls. Som potentiell partner vill man ses för mer än en dum-glad tjej, ett par fasta bröst och hårfri fitta. 

• Anonym (Lol)
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 06:38:26 följande:
    Vad tycker du om trådar där kvinnor föraktar och förlöjligar män som inte passar in i deras mall?

Jag kategoriserar inte trådan i svart eller vitt, kvinligt ovh manligt som du verkar göra. 

om en kvinna skrivit samma inlägg så hade jag kanske inte fått samma "avsmak" för jag dejtar inte kvinnor och hade inte jämfört mig i vad hon söker hos en man. Men jag hade kunnat se samma snäva tankesätt i hennes "krav" som jag ser i ts och se bitterheten i vad som ligger bakom. 

• Anonym (Lol)
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 10:54:15 följande:
    Jag tror inte heller att kvinnor känner samma avsmak om kvinnor beter sig på samma sätt. Men jag ville fråga i alla fall.

Det är rätt normalt att man placerar in sig i "krav mallen" i ett inlägg som detta. Det hade du med gjort som man om det varit en kvinna som skrivit ett inlägg med samma bittra ton om män.

inlägget osar bitterhet från en man som inte lyckas träffa en sån kvinna han vill ha, istället för att rannsaka sig om varför han inte lyckas så speglar han istället det som att det är kvinnors fel eftersom många inte uppfyller alla dessa "krav". Det är precis samma typ av bitterhet som Pelle osar när han tycker att det inte finns tillräckligt många anorexiasmala singelkvinnor.

för de flesta så följer inte kärlek den där mallen och kravlistan man trodde man ville ha. Likheter attraherar, men även olikheter. 

btw, finns inget naturligare än könshår. Jag backar direkt om en man tar upp över sådant ytligt innan man ens legat. För mig är det ett tecken på att han inte är attraherad nog, sett för mycket porr och är lite för självcentrerad för min smak. Sexualitet och kåthet sitter i bra mycket mer än bröst och fitta och kan han inte fatta det så bye bye.

• Anonym (Lol)
    Anonym (Klon) skrev 2023-02-18 15:56:17 följande:
    Inte lika mycket som kvinnor gör det. Tycker det är helt ok att kritisera kvinnor som förlöjligar mäns kroppar och manlighet, som talar om för män hur dom ska leva, och som har dubbelmoral.

Du hade aldrig överlevt en enda dag som kvinna, där man ständigt blir matad med hur man ska vara för att vara en god flickvän, sambo eller fru. gulli-gull och var snäll, duktig och söt så vill säkert någon man ha dig, visa inte att du är smart m, självständig eller händig, berätta inte att du tjänar mer, var inte för stark i dina åsikter osv. (precis som ts eftersöker). Se till att hålla dig attraktiv och smal, sexig men utan att vara tacky och lössläpt. Ha inte för många hobbies, för familjen måste alltid komma först för mannens intressen och egentid är viktigare. Var sensuell utan att vara sexuell och glöm för guds skull inte och raka fittan!!

eller som i andra trådar, var lite glad och se det som trevligt när män 20+ sexualliserar dig år efter år från tonåring till klimakteriet. En dask på rumpan av en främling och ständigt rädd för att gå hem ensam på cykelvägen i mörkret kan man väl leva med?

Generalisering nog för herr kaffejök?
    Du behöver öva dig i ödmjukhet, att försöka sätta dig in i enskilda personers livserfarenhet för att kunna förstå, vad som formar vissa åsikter. Samma måste du utvärdera dina egna åsikter (som du klart och tydligt inte mår bra av) och hjälpa dig själv att omvandla den där livserfarenheten till något mer positivt och lördomsrikt.

• Anonym (Lol)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-18 18:08:56 följande:
    Anonym (Lol) skrev 2023-02-18 17:36:56 följande:

var inte för stark i dina åsikter osv. (precis som ts eftersöker).

Kvinnor har en förmåga att inte tycka som män hela tiden (eller så är det tvärt om) och ser det som ts skrev som något positivt hos män.
    Nja, jag tolkar det som han söker en medelperson som är formbar, då han har haft dålig erfarenhet av kvinnor som inte vill mötas eller accepterar vissa olika åsikter. Kanske de har  haft en viss nolltolerans eller pk inställning till hans syn. Gissningsvis handlar det om sd.

förstår vad han menar då det aldrig är kul att bli "dömd" av pk maffian, men bättre då att uttrycka sig om att de gärna ska ha samma eller liknande värderingar från början eller vara öppna för oliktänkande än att de ska vara anpassningsbara.
  • Anonym (Lol)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-18 19:24:00 följande:
    "...då han har haft dålig erfarenhet av kvinnor som inte vill mötas eller accepterar vissa olika åsikter. Kanske de har haft en viss nolltolerans eller pk inställning till hans syn. Gissningsvis handlar det om sd. "

har han skrivit det?
    Nej, det var min tolkning utifrån hur och vad han uttryckte sig om. Den typen av önskan kommer från erfarenheter.
  • Anonym (Lol)
    Kockobello skrev 2023-02-20 21:31:45 följande:
    Du kan nöja dig med en ful man.

Du är väl inte rasist?
    Ts är en sk könshårs och småbröstrasist då eller?
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Simon) skrev 2023-02-21 08:50:06 följande:
    Jag skall erkänna att jag har insett att jag borde ha tydligare deklarerat syftet med tråden med tanke på reaktionerna och kommentarerna här. Nu är ju det här ett diskukssionsforum så man kan väl för all del utgå ifrån att en TS syftar till att inleda en diskussion. Och där bör då i såfall finnas en tydlig frågeställning, ett påstående och inramning för att diskutera runt. En uppmaning till samtal. Det hade inte jag. Och det var heller inte mitt syfte. Även om tråden har formligen skenat iväg.

Vad ville jag då? Ja...som jag skrev inledningsvis i min TS så är det här bara en reaktion från mig. En reaktion på ett antal artiklar, ett antal trådar här osv, på vissa (många?) kvinnors syn på män och deras förväntan på hur mannen skall prestera inför dom som motvikt till deras ansträngningar i att se "perfekta ut". Och vidare uppfattningen jag fått från dessa texter om att kvinnan uppfattar sig ha rätt att kritiskt bedöma mannens försök och ansträngningar. Tänk bilden: "armarna i kors". Alltså...det är den uppfattning jag har fått. Jag påstår inte att alla delar samma uppfattning. 

Nu dejtar inte jag. Det var väldigt länge sedan jag gjorde det. Jag skall strax återkomma till det. Men om jag gjorde det så skulle jag vara enormt nyfiken på henne jag dejtade. Jag skulle vilja veta mycket om henne, och jag skulle vilja att hon var lika nyfiken på mig. Jag skulle vilja ha en balans. Inte att dejten handlar om att jag skall betala tillbaka till henne för hennes ansträngingar inför dejten (fixa till sig). Det är den bilden jag får mer och mer. Jag vill bara att hon skall vara hel och ren. Och trevlig och nyfiken.

Varför dejtar jag inte då? Jo helt enkelt därför att jag är gift sedan väldigt länge. Någon frågade hur gammal jag är. Lite oklar vilken betydelse det här i det här men visst....jag är närmare 60 än jag är 20. Mycket närmare 60 faktiskt. 
    Så varför startar jag en tråd om det här fenomenet när jag ändå inte själv är "drabbad" av det som jag skriver om? Ja...det finns en massa saker som jag kan reagera på som iof inte drabbar mig direkt. Ibland ger jag uttryck för det. Ibland inte. Här valde jag att ge uttryck för det.

Haha detta blir bara mer oförståeligt. Du är runt 60 och i en relation sen länge men vill basonera ut vad män vill ha  hos en kvinna och tror att kvinnor inte är nyfikna på mannen under dejterna "då dom redan gjort sitt med att fixa till sig". Har du varit på sådana dejter så har du dejtat fel kvinnor eller själv varit dålig på att visa din nyfikenhet. man lockar fram olika saker hos varandra.

vi normala vuxna kvinnor vet bättre och resonerar inte så på dejter. 

för övrigt,
    fattar du inte att det ständiga tjatet på rakade fittor och stora bröst är en form av smygreklam som pushar kvinnor till att raka trotts att de inte vill eller mår bra av det, pushar till silikonbröst osv just för de tror att de inte är sexuellt attraktiva annars? På precis samma sätt som vissa kvinnor ibland basunerar ut att en man ska ha stora muskler, 1,80 lång och stor kuk som gäller.

Totalt osunt att hålla på och framhäva dessa referenser då det bara skapar komplex hos FOLK (men det är väl det bittra inlägg som detta vill skapa eller hämnas på).

Det är precis samma sak som när influensers i 30års åldern ser lite trötta ut och vips med lite fillers och smink så är allt bra igen. Smygreklam för att påverka osäkra själar. Efter ett tag så normaliserar man det och man tror att det är det som krävs för att man ska få vara med och leka.

• Anonym (Lol)
    Anonym (K) skrev 2023-02-22 17:30:29 följande:
    Är det inte väldigt lustigt att kvinnor opererar sig i så hög grad då, om du nu menar att det skulle vara för andra kvinnors skull? Varifrån kommer t ex idealet smal men stora bröst som är rätt svårt att uppnå på naturlig väg? Jag hör nämligen bara män tjata om det. Likadant med kvinnor som fött barn, hör bara män tjata om hur kvinnokroppen förfallit efter graviditet och födsel. Samma sak med åldrande kvinnor, hör bara män tjata om hur det endast är unga som är attraktiva. 

Kvinnor kämpar ju för att ha ett existensberättigande hela livet, inte bara som unga "oförstörda" barbiedockor. 
    Word!!

män kallar kvinnor lata och att de låter sina kroppar förfalla, medan dom själva tar allt för lite ansvar i vardag med barn och hem, så deras fruar får mindre och mindre energi över för egenvård och hobbies.
    men även de som anstränger sig och motionerar 3-4 gånger i veckan döms ut som soffpotatisar för deras kroppar inte ser ut som en 20årings. Jag ser mig om på gympass och ser massor av kvinnor 40-60 som har klassisk medelålderskropp där midjan inte längre är definierad och extrakilon cementerat sig för gott, kvinnor som kämpar och är där flera gånger varje vecka och tränar men ändå blir "utdömda" av män som feta och lata för deras kroppar aldrig kommer se ut som innan graviditeter. Nä istället kommer tips och råd om hur dom då ska svälta sig själv för att uppnå det ideal som män tänder på.
  • Anonym (Lol)
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 18:04:59 följande:

Fortfarande ingen kvinna som kopierat ts och gjort en egen tråd?

Varför skulle vi? Att skriva listor som denna har bara ett syfte, att klanka ner på alla som inte passar in i mallen.
Svar på tråden Bara en vanlig kvinna - tack!