Inlägg från: Anonym (Go for it) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Go for it)

Orka med en trea?

Är du redan gravid ska du givetvis behålla barnet. Allt annat är vansinne och du skulle ångra dig. 

• Anonym (Go for it)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-02-15 20:16:05 följande:
    Varför är det självklart? Det beror väl på hur livssituationen ser ut, samt om man vill ha fler barn eller inte.

Det är inte alls säkert att man ångrar sig om man redan har de barn man vill ha. 

Skulle du skriva samma sak till en gravid 15-åring? En 35-årig sliten flerbarnsmamma kan ha lika starka skäl att avbryta en oönskad graviditet, eller åtminstone fundera.

Eller är du emot abort helt och hållet? Skriv det i så fall.
    Ja, jag tycker inte att man ska mörda barn (speciellt inte sina egna), men av ditt svar att döma anser tydligen du det. Jag skulle aldrig genomgå abort. Möjligen med undantag av våldtäkt. 
  • Anonym (Go for it)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-02-15 22:42:06 följande:
    Ja, men nu gäller inte detta dig, utan TS.

Jag tycker att var och en ska få bestämma själv om de vill avbryta en graviditet eller ej. Sen kan du kalla det vad du vill.

Men jag förstår inte. Om du eventuellt skulle göra abort efter våldtäkt, är väl du också en mördare? Om du nu anser att abort är mord, blir det ju inte mindre mord för att barnet kom till genom våldtäkt. 
    Ja, det stämmer. Då blir det mindre mord. Så tycker jag. 
  • Anonym (Go for it)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-02-15 23:06:35 följande:
    Så om TS - hypotetiskt - blir våldtagen av sin man, är det inte mord om hon gör abort, men annars är det mord?

Jag förstår inte riktigt logiken, men du får naturligtvis tycka vad du vill. Ingen kommer heller att tvinga dig eller någon annan till abort, hoppas jag. Men nu gäller det ju TS. Bara hon kan veta vad som är det rätta för henne.
    Logiken är att man vanligen skaffar barn av kärlek mellan man och hustru. 

Om en kvinna blir våldtagen så har barnet knappast uppstått genom kärlek. 
  • Anonym (Go for it)
    Anonym (Eh) skrev 2023-02-16 00:09:43 följande:
    Din logik brister kraftigt. Antingen är något mord eller inte. Punkt. Ta ett varv till och tänk igenom vad du egentligen anser innan du postar.
    Nej, så enkelt är det inte. Tänk efter nu och erkänn att du hade fel. 
  • Anonym (Go for it)
    Anonym (Trea?) skrev 2023-02-21 15:25:40 följande:

Tack alla som har kommit med konstruktiva inlägg. Vi har idag varit på sjukhuset och fått graviditeten fastställd (v5+3) och pratat om vad som händer om vi inte fortsätter den. Dock tror jag att vi lutar mer åt att behålla än inte. Dock känns det inte självklart åt något håll. Har konstaterat att vi har bättre förutsättningar nu än när vi fått barn tidigare, men det är verkligen ett stort beslut som påverkar hela vår tillvaro så mycket. 

Jag tycker du ska behålla. Tar du bort barnet kan du komma att ångra tid. Barn ger så mycket glädje och tror inte du kommer ångra ett barn till. 
Svar på tråden Orka med en trea?