Hejdå paddan hej aktiviteter!? Ensam med tvillingar som inte vill sova tidigt osv.
Eftersom de är två kommer de alltid ha valet att reta brorsan om de får för tråkigt eller är för rastlösa. Det i kombination med liten lägenhet är en utmaning, iaf om dina söner har någon form av likhet med mina (dock inte tvillingar men två år mellan).
När de var yngre så lade jag massor med tid på att de faktiskt skulle bli fysiskt trötta. Vi kunde gå 5 km för att köpa lördagsgodis. Tog 3 timmar, i skogen, förbi ett klätterträd, förbi lekplatser och lite mellis på vägen o s v. Sen hade man godiset som distraktion på vägen hem och då gick det oftast fortare. Hade oftast vagn/pulka med ifall de ville vila en stund men oftast körde jag den tom eller med lite extra kläder i.
Hemma så kunde de då sen fokusera en stund på typ playdoh, lego, vattenlek och såna saker. När de blev lite större börjad de bygga pärlplattor (finns möster på nätet på typ super mario, pokemons och annat).
Men jag tror nyckeln ligger i att vara ute mycket.
Sen vore det ju guld om pappan kunde gå med på att ha lite tidigare läggningar/mornar. Blir ju värre än en tidsomställning varje vecka för killarna. Men jag fattar att det är utom kontroll för dig. Men kanske be förskolan prata med pappan? De måste ju märka att de är dödströtta första dagarna hos dig och kommer det från någon annan kanske han tar in det.