anonymstudenthar skrev 2023-02-13 12:09:28 följande:
När jag gick på gymnasiet stämmer det, jag sökte väldigt ytliga kontakter på den tiden men jag är långt förbi det där. Jag har sett hur de typerna av relationer urartar sig och jag vill inte vara del av det. Nu för tiden försöker jag istället lära känna tjejer, ex var det nyligen en som hade samma intresse som mig inom sport så jag la ett förslag om att vi kunde gå på en match med varandra. Jag frågade då efter att ha träffat henne några gånger då jag kände att vi klickade. Jag blev avvisad direkt efter jag frågade. Det är ungefär såhär det brukar gå till.
Mina vänner har själva tjejer av olika ursprung, men dessa tjejer och deras vänner ger bara en chans till svenska killar. Efter att de har dissat mig springer de efter någon missbrukare som är svensk, även om alla tjejer inte är så tappar man självförtroendet väldigt mycket när tjejer hellre är med en missbrukare än dig (det här är alltså helt normala tjejer).
Nu förstår jag att hitta en relation i sig är väldigt svårt oavsett vem du är, men det jag inte förstår är hur folk jag känner som är lata, missbrukare och överviktiga kan "hålla på med tjejer" medans jag blir avvisad direkt när jag försöker lära känna någon. Jag förstår inte riktigt vart det här med att "tjejer bryr sig om personlighet" kommer ifrån när jag blir avvisad direkt av alla?
Jag menade inte att DU söker ytliga kontakter, utan att situationerna är såna. Man brukar säga (i alla fall har jag hört det nån gång) att man inte hittar en partner för livet på krogen. Det stämmer ofta, men så klart inte alltid. Jag har själv träffat min man på krogen. Dock hade vi en gemensam bekant. Det är alltid en fördel.
Den där tjejen som tackade nej till att gå på en match med dig - sa hon något om varför? Jag menar om folk t.ex. säger att de inte har råd eller inte kan just då, så kan det ju faktiskt verkligen vara så. Det är en stor skillnad om hon säger nej generellt, eller bara till den grejen den gången.
Du har en vänkrets? Be någon av dina vänner, som har haft möjlighet att se dig i såna situationer, säga ärligt vad det kan vara som du gör fel. Det kan vara svårt att veta annars. Generellt är det bra att vara avslappnad och naturlig.
Det där med personlighet - din personlighet märks bäst, på ett positivt sätt, om du sysslar med något som du verkligen gillar, eller pratar om sånt du gillar. Om du är nervös, hänger på en krog - hur ska någon märka så mycket personlighet där? Där tittar folk förstås mest på utseendet. Om du däremot lär känna någon i en förening, eller även på jobbet, om man också umgås där, då kan folk märka personlighet.
Det där med att de hellre skulle vara med en missbrukare - de vet ju inte om du kanske också har mörka hemligheter. Man kan ju först avgöra efter personlighet om man känner personen något.