Inlägg från: Anonym (Elin79) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin79)

Behöver tips på prisvärd och bra ansiktskräm

Jag läste nån lista med tips och favoriter för någon vecka sedan och köpte en dagcreme från Cerave. Aldrig testat förr. Men jag gillar inte när det känns fett så jag brukar droppa i en droppa av ett serum från The ordinary för att det ska kännas skönare att smörja in. Brukar funka rätt bra.
    Jag är verkligen ingen finsmakare och aldrig att jag skulle lägga flera hundra på en dagcreme utan jag provar mig fram. Men den får gärna ha spf på typ 15.

• Anonym (Elin79)
    Anonym (Alicia) skrev 2023-02-10 18:25:48 följande:

Jag brukar använda krämer från franska apoteksmärken. Brukar köpa lite olika, för att de har väldigt lik standard och är alla väldigt bra, så det brukar inte spela nån större roll vilken man tar. Så jag brukar köpa från märken som La Roche-Posay, Avene, Bioderma etc. 

Kanske inte under hundralappen, men brukar inte vara mycket över + sidor som apotea brukar ofta ha dem på extrapris.

La Roche Posay är också bra. Älskar deras ansiktstvätt och har använt sen den kom till Sverige. Ansiktskrämerna är dock lite dyra och inte så bra att det är motiverat. Tycker jag. Så där har jag valt billigare alternativ. Även kört den blå Nivea mellan varven men det är samma som med Cerave, den blir lite tjock och kladdig att smörja med men har man i ett par droppar serum så känns det bättre. 
Svar på tråden Behöver tips på prisvärd och bra ansiktskräm