• Anonym (Torris)

Behöver tips på prisvärd och bra ansiktskräm

Jag har extremt torr hy i ansiktet och behöver tips på bra och prisvärda ansiktskrämer för högst 100 kr. Dom flesta billiga som jag har testat innehåller mest vatten känns det som och det blir som en fet hinna på huden och jag är fortfarande torr. Ingen foundation blir bra för att jag har så torr hy. Är det någon här som vet någon får ni gärna tipsa en fattig student👩?🎓
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Behöver tips på prisvärd och bra ansiktskräm
  • Citronella

Billiga produkter innehåller alltid mycket vatten för att det kostar minst att tillverka, du får det du betalar för. Dyrare produkter kostar inte alltid mer, de är mycket drygare. 

• Anonym (M)
    Anonym (Torris) skrev 2023-02-10 10:56:49 följande:
    Behöver tips på prisvärd och bra ansiktskräm

Jag har extremt torr hy i ansiktet och behöver tips på bra och prisvärda ansiktskrämer för högst 100 kr. Dom flesta billiga som jag har testat innehåller mest vatten känns det som och det blir som en fet hinna på huden och jag är fortfarande torr. Ingen foundation blir bra för att jag har så torr hy. Är det någon här som vet någon får ni gärna tipsa en fattig student👩?🎓
    Tack på förhand!

ja du får vad du betalar för.

jag har använt dermalogica i 20 år. När jag började använda dermalogica så fanns inte det så mycket andra bra produkter. Nu sista året har jag faktiskt letat efter billigare produkter som är bra. Har börjat använda den här krämen som jag tycker är bra, billigare än dermalogica men tror du får svårt att komma under 100 kr.

https://skinroller.co/sv/varumarken/neutriherbs/vitamin-c-brightening-glow-cream-50-g-neutriherbs/
  • Jexsan

ACO har bra hudvård som är prisvärd och har vunnit massa priser :)

Emma S, Vichy och ACO gillar jag och kan rek

• Anonym (olja)

Jag har väldigt torr hy, använder ren jojobaolja. Funkar bättre än de flesta krämer. Väldigt drygt! Tog lite tid att vänja sig vid, men numera skulle jag inte vilja använda nån kräm istället.

• Anonym (Torris)
    Anonym (M) skrev 2023-02-10 11:04:35 följande:
    ja du får vad du betalar för.

jag har använt dermalogica i 20 år. När jag började använda dermalogica så fanns inte det så mycket andra bra produkter. Nu sista året har jag faktiskt letat efter billigare produkter som är bra. Har börjat använda den här krämen som jag tycker är bra, billigare än dermalogica men tror du får svårt att komma under 100 kr.

https://skinroller.co/sv/varumarken/neutriherbs/vitamin-c-brightening-glow-cream-50-g-neutriherbs/
    Tack för tipset men den är tyvärr lite för dyr
  • Anonym (Torris)
    Jexsan skrev 2023-02-10 11:12:07 följande:

ACO har bra hudvård som är prisvärd och har vunnit massa priser :)

Emma S, Vichy och ACO gillar jag och kan rek

Tack för tipset! Jag hade glömt bort apoteket, tänkte bara på Kicks, Åhléns osv 😊
  • Anonym (Torris)
    Anonym (Ina) skrev 2023-02-10 12:20:05 följande:

Jag har också relativt torr hy och jag använder denna från Apolosophy, som jag tycker är jättebra för det otroligt billiga priset (79 kr). Kompletterar med ett serum med hyaluronsyra under från samma serie (69 kr). Nu har Apotek Hjärtat dessa på kampanj för 25% rabatt vid köp av två.

https://www.apotekhjartat.se/produkt/apolosophy-active-care-barrier-face-cream-60-ml/

Är den återfuktande och bra förr torr hy? Tack för tipset, jag ska kolla upp den! 
  • Anonym (Ina)
    Anonym (Torris) skrev 2023-02-10 13:18:00 följande:
    Är den återfuktande och bra förr torr hy? Tack för tipset, jag ska kolla upp den! 
    Ja, det står att den är intensivt återfuktande och den fungerar superbra på min torra hy i alla fall. Den är tänkt att kombineras med ett serum eller olja tror jag, då blir det absolut bäst. Eftersom den är så billig har man kanske råd med serum eller olja också. Någon här ovan föreslog jojobaolja och det har jag också ibland under den här ansiktskrämen, och det återfuktar kanonbra. 
Svar på tråden Behöver tips på prisvärd och bra ansiktskräm