-
För att ju mindre man umgås desto bättre man förstår om man är rätt för varande?Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 16:22:54 följande:Jag brydde mig allt. Men jag var osäker på om hon var rätt och jag ville ha lite space
-
Kvinnor gör så för att slippa gråta ut på familjeliv.se flera år senare, att mannen verkar fortfarande vara helt nöjd med att umgås och ha sex, men undviker att prata om barn och samboskap.
-
Dessutom kolla alla trådar där kvinnor klagar att de träffar endast män som är ute efter kk. Dessa kvinnor får höra i forumet att det är deras fel, att de borde vara tydliga från början att de är ute efter en riktig relation. Att efter 1 månad är det dags att bestämma om man är ihop eller inte.
Du uppför dig som en kk.
-
Ts, har du svårt att välja överhuvudtaget?
Beslutsångest?
Står du länge framför matvaror och vet inte vilken sort du ska välja?
Plågas du och har ångest inför ett stort inköp, typ tv?
Hur länge funderar du innan du vågar boka semester? -
Där har vi det.Anonym (Irriterad man) skrev 2023-02-08 16:45:18 följande:Och KK faller visst inte damerna i smaken heller
Du är främst ute efter kk.
De är främst ute efter en riktig relation. -
Softa?Kockobello skrev 2023-02-08 16:45:11 följande:Nej, inte de som står på egna ben och som också är softa av sig.
De är nog snarare trötta. -
Ts skrev att han drar sig lite för att säga det tydligt, eftersom då blir han oftast lämnad direkt.Anonym (P) skrev 2023-02-08 16:51:51 följande:
Om du är tydlig från början med att det är det du söker så kan det nog gå bra. Då kan de som vill ha mer än så strunta i att dejta dig överhuvudtaget och du kan koncentrera dig på de kvinnor som vill ha ungefär samma sak som du.
Så ts tror att "men tänk om jag ändå blir kär i henne någon gång till slut? Då måste jag ju inte stänga den vägen. "
Då känner ts kvinnor att något inte stämmer: ts uppför sig som kk, och sedan påstår att det är de som har för bråttom, när de frågar konkreta saker för att förstå hans inställning till målet med dejtande.
Kvinnors mål är ofta att få en riktig långvarig relation, bli sambo och få barn.
Ts mål är att hitta en trevlig kvinna för att umgås lite och ha sex ibland.
Så jag upplever det så att ts lurar kvinnor, och sedan klagar på dem. -
Nejdå, att försvinna i en vecka bara för att kvinnan frågar efter någon månad om han kan tänka sig någon gång flytta ihop tillsammans med henne - det är något annat.Anonym (Wer) skrev 2023-02-08 16:57:42 följande:
Så om man inte vill umgås och höras precis hela tiden pga jobb och intressen så är man främst ute efter kk?
I i en relation har man ingen rätt att tänka på sig själv ibland utan det är alltid vi.
Den person som anser det kan inte må speciellt bra.
Ja man kan göra annat.
Men inte FÖRSVINNA i ett dygn utan att berätta var man är (t.ex. träffar vänner och sedan vilar efter en svår vecka), och när man hörs igen.
Inte höras hela tiden.
Men det är normalt (enligt mig) att t.ex. skriva "God natt" och någon typ kram - smiley på kvällen, även om man var upptagen med sin hobby hela dagen.
Det är inte bara svart och vitt: aldrig tänka på sig själv eller bara tänka på sig själv. Man kan t.ex. lägga två -tre helgdagar per månad och tre-fyra vardagskvällar per vecka på att vara själv/iväg på sina intressen.
Men då berättar man det i förväg, kan kompromissa ibland, och är inte helt borta utan bemödar sig i alla fall med "god natt 😘" den dagen när man inte hade någon kontakt.