Inlägg från: Anonym (lagen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lagen)

När ska killen ta initiativ till att kyssas

Anonym (Key) skrev 2023-02-07 07:46:24 följande:
    När ska killen ta initiativ till att kyssas

när ni är på dejter? Första dejten, tredje?

Med tanke på hur den nya samtyckeslagen är utformad så är det säkrast för killar att inte göra någonting som potentiellt skulle kunna klassa som sexuellt utnyttjande / våldtäkt utan hellre låta tjejen göra det.
  • Anonym (lagen)
    Anonym (stormvind) skrev 2023-02-07 12:13:18 följande:
    Citat:

Jag har träffat en kille två ggr. En gång ute och en hemma. Och wow. Jag är tagen med storm, vilket jag inte hade väntat mig. Jag gick in i detta med noll förväntningar. Jag har rätt svårt att få känslor för killar och det är inte så att jag har känslor på det sättet ännu. Men jag känner i hela mig att jag skulle kunna få det om detta fortsätter. Vilket skrämmer mig då jag blivit rejält sårad i en tidigare relation. Jag får ofta höra att jag är som att läsa en öppen bok, dvs jag tror han fattar på sättet jag varit med honom att jag tycker om honom av det lilla jag har sett. Kände mig som en sån tönt som inte kunde sluta titta på honom sist vi sågs, men alltså han är så fin. Hjälp hjälp.. Vi har kyssts båda gångerna, på hans intiativ.
    Citat:
    Anonym (Inte alls, jag vill göra det) skrev 2023-02-07 12:31:51 följande:

Jag föredrar om han inte tar initiativ alls till det utan låter mig göra det. Jag kan vara väldigt pushig med sådant och det blir oftast sex på första dejten. Men jag tycker det ändå är jobbigt om han är det minsta pushig, då får jag som Flashbacks till övergrepp så dubbelmoralen är total.

Jag får hångla upp honom och suga hans penis inom en timme efter att vi setts, men kramar han mig utan att ha frågat känner jag mig antastad.

Men jag upplever att de flesta män anpassar sig fort på det sättet och har man sex 2-3-4 ggr om dagen så är se inte pushiga alls.

• Anonym (lagen)
    Anonym (Kokkaffe) skrev 2023-02-07 13:53:27 följande:

Han hinner nog inte innan jag gjort det och det kan ske på första träffen.  Om jag känner att han är ok med vill säga. Det där går på microsekunder att läsa om man är hyfsat normal och kan vara omöjligt att säga vem som tog första steget. När läpparna möts har flera "steg" redan skett. 
    Nä nu blir det en påtår här. Todelo! 

Problemet är att alla inte är hyfsat normala och de som inte är det går inte runt med en t-shirt som det står onormal på. Så det där med att "det där går att läsa på microsekunder" är väl sisådär med.

Jag tror tex inte de skulle vara så lätt för en kille att läsa av Anonym (Inte alls, jag vill göra det) 

Nog långt ifrån alla killar som tror att en dejt gärna drar ner hans brallor och suger på hans snorre men skulle känna sig kränkt av en kram...risken är nog ganska stor att man börjar i fel ände s.a.s och ger henne en kram först och sen drar fram snorren Flört

• Anonym (lagen)
    Anonym (stormvind) skrev 2023-02-08 12:46:49 följande:
    Normala och socala män har lärt sig att läsa signaler, ser man ofta här på FL.
    Även om den man ska läsa inte är normal?

Eller är det bara män som kan vara onormala menar du?
  • Anonym (lagen)
    Anonym (Cyan) skrev 2023-02-08 12:45:09 följande:
    Nja, såvida tjejen inte redan har hånglat upp en och börjat suga så är det fullt möjligt att kyssa henne. 
    Till att börja med så måste man vara lyhörd och förstått att puss/kyss/hångel är välkommet. Man kan mycket väl avsluta en dejt (där man vill ses igen) med en lekfull puss för att ta det vidare till kyss/hångel så länge som hon inte känner sig överfallen av bläckfisk. Kommunicera!
    På egen risk för även en kyss kan räknas som sexuell övergrepp om den är oönskad.

Man kan absolut vara lyhörd men eftersom människor är människor och inte robotar och kommunikationen inte sker rakt och tydligt och handlar mest om att läsa subtila signaler så finns det alltid en risk att det kan bli missförstånd.
  • Anonym (lagen)
    Anonym (stormvind) skrev 2023-02-08 12:56:29 följande:
    Jag vet inte, de som säger det menar nog att män som är bra, kan läsa kvinnors signaler.
    Jag tror att de som säger så gör det väldigt lätt för sig själva. Det är ju lätt att hävda att saker är pissenkelt när man själv slipper göra det och det inte är en själv som behöver riskera att det blir fel.
  • Anonym (lagen)
    Limajo skrev 2023-02-08 13:33:30 följande:
    Eller så lär man sig att läsa signaler.
    Eller så gör man det själv så slipper man förlita sig på att andra kan läsa signaler rätt
  • Anonym (lagen)
    Anonym (Cyan) skrev 2023-02-08 13:58:31 följande:
    Naturligtvis finns det en risk att man missuppfattar men du tillbringar tid tillsammans med tjejen. Se till att där finns ett intresse och ju osäkrare du är, var tydlig med vad du vill. Om du har signalerat noll intresse och ni bara har diskuterat energipolitik så kan du inte förvänta dig hångel.
    Om du kramar om henne, tittar henne i ögonen och ger henne en puss som besvaras så märker du om hon vill gå vidare.
    Det är också kommunikation.
    Ingen gillar en överfallskram.
    Ja som sagt, det finns säker mycket man kan göra för att minimera risker men risk för missförstånd kommer ALLTID finnas när man kommunicerar med subtila signaler och allt går ut på antaganden. Och oftast funkar det ju, men inte alltid och när det blir fel kan det få konsekvenser.

Sen ska man inte sticka under stol med att det finns gott om människor som inte riktigt har alla hästar hemma av båda könen och dessa personer går ju inte runt med en skylt som det står "knäpp" på. Och att ha med en sån person att göra innebär alltid en risk för att saker kan gå fel.

Summa summarum, ja det är bra att man lär sig läsa signaler, men nej det är inte en exakt vetenskap och man kan inte förvänta sig att det alltid kommer bli rätt. Och ja man får vara beredd på att det kan få konsekvenser. Vad det sen får för konsekvenser är en fråga i sig.
  • Anonym (lagen)
    Anonym (Cyan) skrev 2023-02-08 15:04:20 följande:
    Om du inte kan utläsa om intresse finns så är det upp till dig att få klarhet om du verkligen är intresserad.
    Fråga, det värsta som kan hända är att du får reda på att det inte finns ett intresse.
    Gillar du klarspråk, fine, var tydlig själv.
    Men är du undvikande och otydlig så räkna med att kvinnan är likadan.
    Du tror alltså att antaganden och gissningar går att få 100% tillförlitliga bara man lär sig "läsa dem rätt"?

Klarspråk är det ENDA sättet att få det rätt varje gång. Fördrar man gissningslekar måste man ju oxå acceptera att det inte kommer bli rätt alltid och då blir det ju lite lustigt när personer som själva aldrig någonsin tar initiativet utan förväntar sig att andra ska göra det så de själva slipper riskera att gissa fel ställer så höga krav på andras förmåga att gissa.... om det är så lätt, varför gör man inte det själv?
  • Anonym (lagen)
    Limajo skrev 2023-02-08 15:53:27 följande:

Det är inte ett brott att försöka kyssa någon om man tror att personen vill kyssas tillbaka, så länge man slutar kyssas så fort det verkar som att så inte är fallet. 

Vad du trodde spelar ingen roll, det är vad du gjorde som räknas. Du går inte fri bara för att du trodde det var ok.
  • Anonym (lagen)
    Anonym (M) skrev 2023-02-08 21:25:04 följande:

Att leva är en risk. Om du aldrig vågar så går du miste om mycket. 

Vad tror du det blir för konsekvenser om du kysser någon?

Personligen har jag inga som helst problem med att ta såna risker, jag ogillar bara dubbelmoral och hyckleri Flört
Svar på tråden När ska killen ta initiativ till att kyssas