• Anonym (Key)

När ska killen ta initiativ till att kyssas

när ni är på dejter? Första dejten, tredje?

• Svar på tråden När ska killen ta initiativ till att kyssas
  • Anonym (Kvinna..)

Första dejten om attraktion och intresse är tydligt ömsesidigt från bägges håll.

• Anonym (K)
    Anonym (Kvinna..) skrev 2023-02-07 07:49:14 följande:

Första dejten om attraktion och intresse är tydligt ömsesidigt från bägges håll.

Om attraktionen och intresset är där, vad hindrar dig från att ta initiativet?
  • Anonym (lagen)
    Anonym (Key) skrev 2023-02-07 07:46:24 följande:
    När ska killen ta initiativ till att kyssas

när ni är på dejter? Första dejten, tredje?

Med tanke på hur den nya samtyckeslagen är utformad så är det säkrast för killar att inte göra någonting som potentiellt skulle kunna klassa som sexuellt utnyttjande / våldtäkt utan hellre låta tjejen göra det.
  • Anonym (stormvind)
    Anonym (lagen) skrev 2023-02-07 12:09:17 följande:
    Med tanke på hur den nya samtyckeslagen är utformad så är det säkrast för killar att inte göra någonting som potentiellt skulle kunna klassa som sexuellt utnyttjande / våldtäkt utan hellre låta tjejen göra det.
    Citat:

Jag har träffat en kille två ggr. En gång ute och en hemma. Och wow. Jag är tagen med storm, vilket jag inte hade väntat mig. Jag gick in i detta med noll förväntningar. Jag har rätt svårt att få känslor för killar och det är inte så att jag har känslor på det sättet ännu. Men jag känner i hela mig att jag skulle kunna få det om detta fortsätter. Vilket skrämmer mig då jag blivit rejält sårad i en tidigare relation. Jag får ofta höra att jag är som att läsa en öppen bok, dvs jag tror han fattar på sättet jag varit med honom att jag tycker om honom av det lilla jag har sett. Kände mig som en sån tönt som inte kunde sluta titta på honom sist vi sågs, men alltså han är så fin. Hjälp hjälp.. Vi har kyssts båda gångerna, på hans intiativ.
  • Anonym (Inte alls, jag vill göra det)

Jag föredrar om han inte tar initiativ alls till det utan låter mig göra det. Jag kan vara väldigt pushig med sådant och det blir oftast sex på första dejten. Men jag tycker det ändå är jobbigt om han är det minsta pushig, då får jag som Flashbacks till övergrepp så dubbelmoralen är total.

Jag får hångla upp honom och suga hans penis inom en timme efter att vi setts, men kramar han mig utan att ha frågat känner jag mig antastad.

Men jag upplever att de flesta män anpassar sig fort på det sättet och har man sex 2-3-4 ggr om dagen så är se inte pushiga alls.

• Anonym (lagen)
    Anonym (stormvind) skrev 2023-02-07 12:13:18 följande:
    Citat:

Jag har träffat en kille två ggr. En gång ute och en hemma. Och wow. Jag är tagen med storm, vilket jag inte hade väntat mig. Jag gick in i detta med noll förväntningar. Jag har rätt svårt att få känslor för killar och det är inte så att jag har känslor på det sättet ännu. Men jag känner i hela mig att jag skulle kunna få det om detta fortsätter. Vilket skrämmer mig då jag blivit rejält sårad i en tidigare relation. Jag får ofta höra att jag är som att läsa en öppen bok, dvs jag tror han fattar på sättet jag varit med honom att jag tycker om honom av det lilla jag har sett. Kände mig som en sån tönt som inte kunde sluta titta på honom sist vi sågs, men alltså han är så fin. Hjälp hjälp.. Vi har kyssts båda gångerna, på hans intiativ.
    Citat:
    Anonym (Inte alls, jag vill göra det) skrev 2023-02-07 12:31:51 följande:

Jag föredrar om han inte tar initiativ alls till det utan låter mig göra det. Jag kan vara väldigt pushig med sådant och det blir oftast sex på första dejten. Men jag tycker det ändå är jobbigt om han är det minsta pushig, då får jag som Flashbacks till övergrepp så dubbelmoralen är total.

Jag får hångla upp honom och suga hans penis inom en timme efter att vi setts, men kramar han mig utan att ha frågat känner jag mig antastad.

Men jag upplever att de flesta män anpassar sig fort på det sättet och har man sex 2-3-4 ggr om dagen så är se inte pushiga alls.

• Pope Joan II
    Anonym (Inte alls, jag vill göra det) skrev 2023-02-07 12:31:51 följande:

Svårt att förstå att män vågar och tycker att det är värt att närma sig, mycket mindre ligga med, kvinnor. Hade jag varit man hade jag köpt mig en real doll. 
  • Anonym (Kokkaffe)

Han hinner nog inte innan jag gjort det och det kan ske på första träffen.  Om jag känner att han är ok med vill säga. Det där går på microsekunder att läsa om man är hyfsat normal och kan vara omöjligt att säga vem som tog första steget. När läpparna möts har flera "steg" redan skett. 
    Nä nu blir det en påtår här. Todelo! 

• Anonym (A)
    Anonym (Kokkaffe) skrev 2023-02-07 13:53:27 följande:
    Han hinner nog inte innan jag gjort det och det kan ske på första träffen.  Om jag känner att han är ok med vill säga. Det där går på microsekunder att läsa om man är hyfsat normal och kan vara omöjligt att säga vem som tog första steget. När läpparna möts har flera "steg" redan skett. 
    +1
  • Anonym (lagen)
    Anonym (Kokkaffe) skrev 2023-02-07 13:53:27 följande:

Problemet är att alla inte är hyfsat normala och de som inte är det går inte runt med en t-shirt som det står onormal på. Så det där med att "det där går att läsa på microsekunder" är väl sisådär med.

Jag tror tex inte de skulle vara så lätt för en kille att läsa av Anonym (Inte alls, jag vill göra det) 

Nog långt ifrån alla killar som tror att en dejt gärna drar ner hans brallor och suger på hans snorre men skulle känna sig kränkt av en kram...risken är nog ganska stor att man börjar i fel ände s.a.s och ger henne en kram först och sen drar fram snorren Flört

Svar på tråden När ska killen ta initiativ till att kyssas