BF Oktober 2023
Hej
Här kan vi samlas som har beräknad förlossning i oktober!
Hej
Här kan vi samlas som har beräknad förlossning i oktober!
Jag betalde själv😊 står här ovanför i inlägg 146 varför. Jag får kub med men då kommer de bara mäta nackspalt och mäta längd på bebisen och bestämma BF. Tror det egentligen heter nup då? Men det är inbokat som kub.
Jag hoppas det går bra på ditt besök!
Okej jag förstår. jobbigt 😞 men du tog inte blodprov till kub utan bara till NIPT? Har du fått resultatet än? men då har du redan sett ett pickande hjärta 😍
Tack 🙌🏼 det hoppas jag med.
@cillo
då ligger vi ganska nära, bf 14 oktober. Har fyra missfall i bagaget (och en dotter innan de), varav två Missed abortion. Den ena gången av dom så försvann symtomen över natten, illamående och ömma bröst var HELT borta. Så det kom inte som en chock på ultraljudet att hjärtat (som vi sett innan) slutat slå. Andra gången var jag övertygad om att det inte skulle gå, så när vi kom till ultraljudet i vecka 9 och såg att fostret avstannat i vecka 5+ var jag inte förvånad (Antagligen på grund av den dåliga erfarenheten innan). utöver det har vi ett spontant missfall i vecka 7 som kom efter 1-2 dagar av kraftig mensvärk i mage och rygg, och ett tidigt som blödde ut några dagar efter plusset.
den här graviditeten (gjorde ivf efter alla missfall för att ?skynda på?) har vi gjort ultraljud 6+5, 8+3 och nipt UL 10+1, nu är vi i 11+4 och vågar nästan tro att det skall gå vägen :,)
Cillo - Jag fick ta blodprov till kuben men sen när jag gjorde NIPT då sa hon på ultraljudet att hon inte kommer kolla på det eftersom NIPT är säkrare. Så för min del kändes det bra och som en lättnad. Jag har inte fått svar på NIPT ännu men efter att ha sett bebis så känner jag ingen stor oro över resultatet. Det såg ut som en frisk och fin bebis med fint hjärta❤️ Jag hoppas jag får resultatet innan påskhelgen! Längtar även till på tisdag när jag ser bebisen igen🥰
Har försökt skriva här några gånger men fungerar inte, fl fungerar dålig!
Denna veckan var jag på ultraljud och fick se bebis igen🥰 Blev beräknad till den 11 oktober. Fick även svar på NIPT och allt var normalt😀 nu vet jag även könet och har shoppat en hel del😊
Har försökt skriva här några gånger men fungerar inte, fl fungerar dålig!
Denna veckan var jag på ultraljud och fick se bebis igen🥰 Blev beräknad till den 11 oktober. Fick även svar på NIPT och allt var normalt😀 nu vet jag även könet och har shoppat en hel del😊
Lycka till! 😊 för mig tog det 11 dagar till jag fick svar varav 7 vardagar.
Mitt Nipt test fick jag svar på efter 7 vardagar, allt såg fint ut och det blir en flicka. Jag betala själv för testet, ville inte få ett oroande kub-svar och sen vänta en evighet på att få göra Nipt, ville bara ha snabbt besked, värt dom kronorna. Vi är i v.14 nu.
Jag (man) 33år
Flickvän 32år
Vecka 15 (första barnet för oss båda) och allt har gått bra än så länge. Första UL såg allt så bra ut det kunde göra, även KUB.
Dock hade vi sex för några dagar sedan och efter det har min sambo haft blod när hon kissar. Väldigt lite, inte klarrött blod eller så. Men är ändå lite oroliga.
Jag (man) 33år
Flickvän 32år
Vecka 15 (första barnet för oss båda) och allt har gått bra än så länge. Första UL såg allt så bra ut det kunde göra, även KUB.
Dock hade vi sex för några dagar sedan och efter det har min sambo haft blod när hon kissar. Väldigt lite, inte klarrött blod eller så. Men är ändå lite oroliga.
V 30, hur mår ni? börjar bli tung och flåsig..
Jag kämpar på. har tidigare graviditet haft havandeskapsförgiftning och det upptäcktes i v 28 att mitt blodtryck var högt nu i denna graviditet. så jag går på regelbundna kontroller nu och kollar blodtryck och protein, har fått blodtrycksänkande Samt så har jag tagit trombyl sen vecka 11. Jag har bara +1 i urinet så ännu har inte HF brutit ut.
Jag mår väldigt dåligt känner mig yr och sjuk och jag har inte mått så här dåligt i slutet av graviditeten i mina tidigare graviditeter. Jag hoppas det är normalt?
hur går det för dig?
Hej!! Här vill jag hoppa in :D
Jag har bf 5 oktober, med vårt andra barn. (Så precist att första är född 5 oktober....hehe)
Nu är man riktigt tung och trött och jag försöker bara få dagarna att gå. Hur går det för er andra?
Hej!! Här vill jag hoppa in :D
Jag har bf 5 oktober, med vårt andra barn. (Så precist att första är född 5 oktober....hehe)
Nu är man riktigt tung och trött och jag försöker bara få dagarna att gå. Hur går det för er andra?
Hej på dig :) du är välkommen, tyvärr är det inte mycket aktivitet i denna tråd tror de flesta gick över till FB.
Jag har BF 11:e oktober men ska få igångsättning någon gång nästa vecka.
Då är det snart dags för dig med :) Hur gammal är din första? Fick du första barnet innan eller efter BF?
Hej på dig :) du är välkommen, tyvärr är det inte mycket aktivitet i denna tråd tror de flesta gick över till FB.
Jag har BF 11:e oktober men ska få igångsättning någon gång nästa vecka.
Då är det snart dags för dig med :) Hur gammal är din första? Fick du första barnet innan eller efter BF?