• Mantrasina

Får skolan kräva ersättning?

Osäker på vad skolan kan kräva, men en olyckshändelse är ju en olyckshändelse och det får man förstås räkna med från skolans sida. Däremot så förväntas man ju ta hand om och skydda det man får låna så att man minimerar risken. 

Oavsett så skulle jag höra av mig till försäkringsbolaget för hemförsäkring för att veta om de kan hjälpa till. Det kan också vara så att skolan har försäkring som täcker det. Möjligt är att ni då kommer få betala självrisken (oavsett vilken variant).

• Mantrasina
    AndreaBD skrev 2023-02-02 12:44:39 följande:
    Där hade jag kollat noga eller kopierat pappret. Krav att de ska ha dator? Jo, men det innebär väl inte att de måste ta hem den, eller? Jag tycker att det kan vara bra om man inte behöver bära den fram och tillbaka. Hemma finns väl en dator också om man behöver?

Jag skulle tro att datorerna är försäkrade på något sätt. Kanske kan de bara lämna in dem och få dem reparerade. Man får säkert inte göra vad som helst med en dator även om det är krav från skolan. Men när det gäller en sån olyckshändelse, så skulle jag tro att det finns försäkring för det. 
    Finns fler än man tror som saknar dator i hushållet, trots att det anses ingå i nån sorts normal familjestandard. Så att förutsätta att det finns dator, eller internet, hemma är inte helt bra.
Svar på tråden Får skolan kräva ersättning?