• Vinnie83

Vad är det som händer? 30 års kris?

Jag och mitt ex har varit tillsammans i 6 år. Det har varit bra mellan oss. Vi har haft småtjafs lite då och då inte så många som varit stora så det har pågått i flera dagar utan vi löste dom tillsammans samma kväll oftast eller om den ena somnade så tog vi det direkt på morgonen. Vi har haft ett bra liv tillsammans med mycket kärlek. Vi har hittat på saker som båda har tyckt varit roligt. Vi har uppskattat varandra och varit trogna och tagit hand om varandra. Vi har gått igenom 1.5 år nu med ofrivilligt barnlöshet. Så vi har precis kommit så långt så vi skulle börja ivf behandling. 

Fick så otroligt fina julklappar av honom och han sa flera gånger hur glad han var i en julklapp. Han kände att han hade lyckats med den. Det är en bok om flera olika aktiviteter och utflykter man ska göra tillsammans som par. Vi båda såg fram emot den jättemycket. Men så efter nyår så började han jobba. Och kom hem efter första arbetsdagen där efter en liten längre ledighet. Han var trött och sur och grinig hela veckan. Jag tänkte det går väl över men det höll som sagt i sig hela veckan. Märkte att han var ute och skrev på snap med någon hela tiden. Sen en dag låg vi i sängen och tittade på klipp. Då ser jag att det är en tjej från hans jobb som skriver till honom. Då frågade jag honom vad skriver ni om. Vardagliga saker mest jobb. Okej så jag lät det vara. Sen plingade det till sent på natten på fredagen. Då frågade jag honom om det var hon och det var det. Han hade bett henne höra av sig för hon skulle ut och köra och det var halt så han ville att hon skulle höra av sig när hon kom hem. Då kunde jag inte vara tyst och sa att det är väl ändå inte din skyldighet. Det är ju trots allt hennes sambos. Han svarade bara på att han bryr sig. 
    Sen kom vi in på lördagen och det fortsatte som vanligt men jag kunde inte släppa det där med att han skrev så mycket med henne. Vi satt i soffan senare på kvällen och han skrev jättemycket och tittade på mobilen flera ggr. Då sa jag att jag inte tycker detta känns okej. Känns som du går bakom ryggen på mig. Då sa han att det inte var meningen att jag skulle känna så och att han förstod och att det kändes fel att skriva med henne men att samtidigt har tyckt att det varit skönt att skriva med någon och att det varit helt oskyldigt. Men att han skulle bryta kontakten med henne för min skull sa han. Jag frågade vad dom skrivit om men det enda som han sa var att han sagt att han saknat att prata med henne när hon var sjuk inget annat. Som sagt allt var oskyldigt sa han men jag fick ändå inte veta mer vad dom skrivit. Kändes som han döljer mer än han sa där. Men vi hade ett stort bråk om detta den lördagsnatten alla fall och då kommer det också ut från han att känslorna har svalnat pga allt tjafs sa han då. Detta kom som en chock för mig eftersom vi inte har haft det dåligt på ngt sätt så förutom lite snp tjafs då och då. Ialla fall inte vad jag trodde. Han har sagt att han är så lycklig med mig och att jag är det bästa som hänt honom osv. Vi tog ett stort lån till ivf i oktober och betalade in en summa i november och då kändes allt bra har han sagt nu i efterhand eftersom han sagt att det har känts så ett tag. Men detta kom ju i början av januari så såå länge kan han ju inte känt så här. Dessutom så kom allt detta fram 2 veckor innan jag skulle börja med sprutorna. Så det slutade med att vi fick skjuta upp starten 1 månad. Han har sagt att fortsätter det vara bra utan tjafs så var han säker på att känslorna skulle komma tillbaka och vi skulle kunna köra på som vi har strävat efter hela tiden. Jag fick mig en tankeställare och jag har ändrat på mig och inte tjafsat om småsaker som jag i vanliga fall hade blivit irriterad på. Han lagade inte mat, han gjorde inga sysslor alls hemma, han sa bara att han skulle bättra sig men det vart aldrig så. Han kunde sitta vid datorn och spela flera timmar eller så vilade han direkt när han kom hem från jobbet. Så det var inte mycket han hjälpte till med. Men vi kom alla fall överens om att vi skulle kämpa för oss och fortsätta. Så dessa 3 veckor har varit jättebra det tycker vi båda. Trots att jag känt lite att jag fått gått på tå för jag har varit rädd att det ska bli något fel så det skulle bli tjafs eller att jag skulle pressa honom med något för det var han tydlig med att han inte ville känna sig pressad. Vad jag förstod då var att han inte ville känna sig pressad för det här med IVF och om känslorna som svalnat. Men nu i måndags sa han att jag har pressat honom genom att säga att jag är så himla kär i dig. Då sa han att han inte kunde säga det tillbaka till mig och att han såg att jag blev ledsen. Och att jag nu har pressat honom så han har valt att lämna?! Varför kunde han inte bara sagt älskling kan du inte bara ta det lite easy och så. Men ingentingen. Han fortsatte att pussa på mig ha sex med mig krama mig. Var väldigt ofta han ville att jag skulle ligga nära så han kunde hålla om mig.
    Allt detta jag skriver om nu är inom loppet av 3 veckor. 
    Han fick upp nya kompisar inom spelet som kom fram till att dom skulle bowla på fredagen och jag sa vad roligt för dig med nya kompisar åh så. Han var väldigt glad över det och jag också. Sen fick jag ett meddelande att han ville åka iväg på lan över helgen med grabbarna. På min lediga helg som vi hade sett fram emot tillsammans. Eller ah alla fall vad jag trodde. Jag blev ledsen på fredagen för han sa att han var tvungen att jobba över och han skulle komma hem 15.30 och åka igen 16.30 så jag sa att vi kommer ju inte hinna träffas något alls knappt. Och att jag betyder också och att det känns som jag blir skjutsad åt sidan. För den sista veckan från bowlingen så var han upptagen varje dag med spel på datorn i flera timmar och vart det inställt så skulle han ta en dusch och sova. Kändes inte som om han ville umgås med mig. Han kom hem på fredagen och kramade om mig flera gånger och pussade på mig och sa flera gånger att han älskar mig. Han lovade att höra av sig under helgen. Lördagen kom och han hörde av sig på förmiddagen och han skulle höra av sig framåt kvällen. Han var inte aktiv alls på hela dagen jag skickade ngn gång på kvällen och frågade om allt var bra om han hade roligt men fick inget svar. På natten fick jag ett meddelande att han sovit typ hela dagen för att han inte mådde bra och att han skulle lägga sig igen och att han skulle komma hem på förmiddagen dagen efter. Jag ringer upp för att höra vad det var han hade haft ont i magen visste inte om det var magsjuka eller inte. Han sa att han saknade mig och älskar mig. På förmiddagen kom han hem och satte sig på toan med en gång. När han var klar där så kom han direkt till mig och ville ha en kram. Då sa han att han saknat mig och älskar mig och skulle ta en dusch. Efter duschen lade han sig och vilade och jag lade mig brevid honom och han höll min hand. När jag skulle upp igen för att köra sonen till sin pappa så sa han kan du inte lägga dig tätt intill så jag får hålla om dig 5 minuter? Självklart gjorde jag det och det var längre än 5 min. Sen åkte jag och när jag kom hem kröp jag ner till honom och vi vilade en stund under tiden vi höll om varandra. När vi vaknade så så låg vi och gosade och det ena ledde till det andra. Vi hade då inte haft sex på 1 vecka så jag vart så glad att vi äntligen fick till det. Men märkte precis när han var på väg så tryckte han bort mig vilket han ALDRIG har gjort förut så jag ifrågasatte varför han gjorde så? Det var inte meningen sa han då. Fast det märkte jag ju att du gjorde med flit. Har du bestämt dig att du inte vill försöka skaffa barn med mig nu eller vad handlar det om? Jag vet inte om jag vill vara tillsammans med dig längre. Känslorna hade inte kommit tillbaka (själv kan jag väl förstå att 3 veckor är kort tid att få tillbaka dom kanske) men det skulle inte vara några problem sa han ju så länge det fortsätter så här vilket det gjorde. Men han visste inte hur han ville jag frågade hur han tänkte eftersom vi precis hade haft sex och allt han sagt och gjort. Men han hade inget vettigt svar på det mer än att han älskar mig. Slutade med att jag gick ut för att ventilera ville trots allt inte bråka. Han gick ut strax efter mig och valde att inte komma hem den natten. Han skickade ett sms att jag kommer förbi imorgon så kan vi prata. När han kom sa han att han inte ville leva med mig längre.
    Hans känslor har inte kommit tillbaka dels för jag har sagt att jag är kär i han och det har pressat han utan att han kunde ha sagt det till mig att jag skulle hejda mig lite. Jag frågade honom om lånet och ivf varför han gick med att sätta oss I skulder i oktober och betala in en del i november. För att allt kändes bra då sa han? 
    Jag frågade varför han gick med på att åka på spa och vi skulle boka det 4 dagar innan allt detta hände då svarade han för jag vill åka på spa med dig och det skulle vara skönt har aldrig varit på spa. Ja men du kan ju inte säga att du vill åka på spa med mig nu. Men jag vill åka på spa med dig. Men alltså jag förstår ingenting du har precis gjort slut med mig och säger att du vill åka på spa med mig. Du kanske inte ska säga så utan att det är ju inte med mig du kan åka med nu. Han satt tyst ett tag sen förstod han vad jag menade och höll då med mig. Frågade honom hur det hade känts nu igår och idag. Både och sa han då. Han hade saknat mig men det hade känts skönt att inte ha någon som väntar på honom.
    Jag förstår ingentingen och min familj och vänner förstår ingentingen. Alla hans handlingar och ord om hyr lycklig han är och jag är den bästa han vet och jag är så underbar unik och den bästa människan han vet. Sen i loppet på 3 veckor har han lämnat mig. 4 dagar senare vill han dela upp vad vem ska ha av möbler. Det går väldigt fort känner jag. Jag fattar ingentingen! Kan detta vara en 30 års kris? Han fyllde 33 häromdagen. Jag är rädd att han gjort detta förhastat och att han kommer ångra sig vilket jag hoppas för han är den jag vill leva tillsammans med. Med eller utan gemensamt barn. Men jag kan säga att jag är så otroligt sårad utav allt det här. 
    Känner någon igen sig? Har ni några tips? Vet inte hur jag ska klara det här. Känner mig så lurad på något sätt och sårad så det finns inte. 
  • Svar på tråden Vad är det som händer? 30 års kris?
  • Vinnie83
    Anonym (Casanova) skrev 2023-02-02 14:19:11 följande:
    Förstår!

Missade att det hade tagit slut, nä  då mår du nog bäst att ha lite avbrott från honom.

Försök göra något du gillar. Gör inget dumt.

Jag hoppas att det löser sig för dig...
    Tack! Ja jag ska inte kontakta honom överhuvudtaget. Han får höra av sig till mig om det är ngt. Det är trots allt han som lämnat mig. Så jag kommer köra ingen kontakt på 1 månad eller ngt. Och svara på sms om han hör av sig. Så får vi se vart vi står om 1 månad. Antingen om jag har gått vidare eller om han har det eller om han vill komma tillbaka eller inte. Ja det får tiden utvisa. 
  • Anonym (Casanova)
    Vinnie83 skrev 2023-02-02 14:26:24 följande:
    Tack! Ja jag ska inte kontakta honom överhuvudtaget. Han får höra av sig till mig om det är ngt. Det är trots allt han som lämnat mig. Så jag kommer köra ingen kontakt på 1 månad eller ngt. Och svara på sms om han hör av sig. Så får vi se vart vi står om 1 månad. Antingen om jag har gått vidare eller om han har det eller om han vill komma tillbaka eller inte. Ja det får tiden utvisa. 
    Låter klokt! Lycka till! :)
  • Vinnie83

Han kom förbi igår och vi satt och pratade igenom räkningar mm. Vi hade ändå ett bra samtal. Han bad om ursäkt och höll med om att det har gått fort att han lämnade mig. Allt kändes bra i november sa han och i slutet av januari lämnade han mig. 
    Han grät under tiden vi pratade igår och jag vet inte men jag ville trösta honom så jag frågade om jag kunde få en kram och det ville han. Han satt och hade ena armen om mig efter första kramen och han sa att det kändes skönt med en kram och att han saknat mig. Jag berättade att jag saknar han också. Blev yttligare två kramar. Sen frågade han om han fick duscha för där han bor är duschen så liten. Självklart fick han det. Jag följde med upp och tog fram en handduk. Han var på mig flera gånger och höll om mig. Slutade alla fall med att jag gjorde honom sällskap i duschen. Vi har alltid duschat tillsammans så det kändes skönt för båda. Det var faktiskt redigt mysigt. Han frågade flera gånger om det kändes okej för mig. 
    När vi hade duschat klart så höll vi om varandra yttligare. Men vi båda sa att det var nog dumt om vi skulle ha sex. Så vi avbröt där. Vilket jag nu i efterhand är stolt över mig själv. Alla vet ju hur lätt det är att falla dit. 
    Han packade ihop lite saker så gick vi ner. När han skulle gå så ville han kramas yttligare några gånger och sen började han gråta och sa att det är svårt att gå. 
    Jag är så förvirrad över hela det här. Jag antar nu i efterhand att det är dumt att duscha och låta han krama mig mm. Sårar väl bara mig själv i slutändan. Men en liten del av mig hoppas ju att detta ska ha gjort så han börjar sakna mig ännu mer. Dumt va? 

• Anonym (att våga se)
    Vinnie83 skrev 2023-02-03 08:27:34 följande:

Han kom förbi igår och vi satt och pratade igenom räkningar mm. Vi hade ändå ett bra samtal. Han bad om ursäkt och höll med om att det har gått fort att han lämnade mig. Allt kändes bra i november sa han och i slutet av januari lämnade han mig. 
    Han grät under tiden vi pratade igår och jag vet inte men jag ville trösta honom så jag frågade om jag kunde få en kram och det ville han. Han satt och hade ena armen om mig efter första kramen och han sa att det kändes skönt med en kram och att han saknat mig. Jag berättade att jag saknar han också. Blev yttligare två kramar. Sen frågade han om han fick duscha för där han bor är duschen så liten. Självklart fick han det. Jag följde med upp och tog fram en handduk. Han var på mig flera gånger och höll om mig. Slutade alla fall med att jag gjorde honom sällskap i duschen. Vi har alltid duschat tillsammans så det kändes skönt för båda. Det var faktiskt redigt mysigt. Han frågade flera gånger om det kändes okej för mig. 
    När vi hade duschat klart så höll vi om varandra yttligare. Men vi båda sa att det var nog dumt om vi skulle ha sex. Så vi avbröt där. Vilket jag nu i efterhand är stolt över mig själv. Alla vet ju hur lätt det är att falla dit. 
    Han packade ihop lite saker så gick vi ner. När han skulle gå så ville han kramas yttligare några gånger och sen började han gråta och sa att det är svårt att gå. 
    Jag är så förvirrad över hela det här. Jag antar nu i efterhand att det är dumt att duscha och låta han krama mig mm. Sårar väl bara mig själv i slutändan. Men en liten del av mig hoppas ju att detta ska ha gjort så han börjar sakna mig ännu mer. Dumt va? 

Jag kan inte säga att det är dumt att kramas och duscha och hoppas, för det är väl en del i processen. Men du ska definitivt lyssna på den känslan, att det sårar dig i slutändan att det inte är en bra idé med sex och duschande.

Nu har du ytterligare en erfarenhet av att han fortsatt håller på och skickar dubbla signaler. Jag tror inte att du ska lyssna på ditt eget hopp. Det har gått så snabbt att du ännu inte hunnit med, så det är naturligt att hoppas. Men det betyder inte att det skulle vara bra att han ändrar sig. Låt tiden gå och låt honom duscha i simhallen, eller på gymmet.
  • Anonym (Förståndig)
    Anonym (att våga se) skrev 2023-02-03 08:49:01 följande:
    Jag kan inte säga att det är dumt att kramas och duscha och hoppas, för det är väl en del i processen. Men du ska definitivt lyssna på den känslan, att det sårar dig i slutändan att det inte är en bra idé med sex och duschande.

Nu har du ytterligare en erfarenhet av att han fortsatt håller på och skickar dubbla signaler. Jag tror inte att du ska lyssna på ditt eget hopp. Det har gått så snabbt att du ännu inte hunnit med, så det är naturligt att hoppas. Men det betyder inte att det skulle vara bra att han ändrar sig. Låt tiden gå och låt honom duscha i simhallen, eller på gymmet.
    Han får det göttaste av både dig och den andra. Du runkar av honom i duschen och sen åker han nyduschad och klar och knullar sin nya tjej.

Snacka om killen med guldbyxorna!
  • Ocdmänniska

För det första otroligt respektlös att bara med tjejen så där. Men nu till det andra, jag uppfattar det som att efter han varit med kompisarna så fick han lite känsla av att gräset är grönare på andra sidan, vilket han nu upptäcker med att ha lämnat dig att det inte riktigt är. Hursomhelst så är det bra att denna ovisshet och beslutsamhet kom innan ni skaffade barn. Beklagar dock och förstår att det kom som en chock! Låter som han slänger bort er relation utan att ens gett det en större tanke, vilket säger mig att han inte är villig att slås för er. Du förtjänar bättre person än han i dit liv, och nej tror verkligen inte att du pushade han för mycket med att säga att du var kär i han? Dummaste jag hört, ni var ju i ett förhållande. Han låter allefal inte som en person du kan lita på. Sen lan? Man spelar ju online nu för tiden, kan inte minnas sist jag hörde om att folk lanade. 
    Det bästa du kan göra nu är att sluta låta han göra saker som förvirrar dig och dina känslor, som att vara intima med varandra, bara du förlorar på det! 

• Vinnie83
    Anonym (att våga se) skrev 2023-02-03 08:49:01 följande:

Ja jag ska inte låta han duscha här mer. Vi pratade om det väldigt mycket igår innan och under tiden. Det är viktigt att det känns bra för båda och han ville absolut inte att jag skulle känna mig utnyttjad. Men så här i efterhand så känner jag mig ledsen för jag vill bara att han ska komma på vilket misstag han gjort och komma på det. 
    Men ja han skickar dubbla signaler men varför då? Är han så osäker då eller varför gör man det?
  • Anonym (...)
    Vinnie83 skrev 2023-02-03 12:19:51 följande:
    Ja jag ska inte låta han duscha här mer. Vi pratade om det väldigt mycket igår innan och under tiden. Det är viktigt att det känns bra för båda och han ville absolut inte att jag skulle känna mig utnyttjad. Men så här i efterhand så känner jag mig ledsen för jag vill bara att han ska komma på vilket misstag han gjort och komma på det. 
    Men ja han skickar dubbla signaler men varför då? Är han så osäker då eller varför gör man det?
    Han är inte osäker, men det kan vara svårt att kapa banden ändå. När han står där med din nakna kropp framför sig så vet han var han kunde ha, men nu har valt bort. Det är inte äkta kärlek i varje fall. 

Hoppas han står för lånet ni lade på IVF eftersom det nu är han som tvingar fram att avbryta det!
  • Vinnie83
    Ocdmänniska skrev 2023-02-03 11:25:04 följande:

För det första otroligt respektlös att bara med tjejen så där. Men nu till det andra, jag uppfattar det som att efter han varit med kompisarna så fick han lite känsla av att gräset är grönare på andra sidan, vilket han nu upptäcker med att ha lämnat dig att det inte riktigt är. Hursomhelst så är det bra att denna ovisshet och beslutsamhet kom innan ni skaffade barn. Beklagar dock och förstår att det kom som en chock! Låter som han slänger bort er relation utan att ens gett det en större tanke, vilket säger mig att han inte är villig att slås för er. Du förtjänar bättre person än han i dit liv, och nej tror verkligen inte att du pushade han för mycket med att säga att du var kär i han? Dummaste jag hört, ni var ju i ett förhållande. Han låter allefal inte som en person du kan lita på. Sen lan? Man spelar ju online nu för tiden, kan inte minnas sist jag hörde om att folk lanade. 
    Det bästa du kan göra nu är att sluta låta han göra saker som förvirrar dig och dina känslor, som att vara intima med varandra, bara du förlorar på det! 

Tack för ditt svar. Ja jag vet att han inte har behandlat mig rätt den sista tiden eller att han inte är villig till att slås för mig. 
    Men det känns som det där med kompisarna väckte liv i något som han trodde var bättre som du säger. Kanske har han börjat komma underfund med det nu eller inte. 
    Det var stor skillnad på honom i måndags när han lämnade mig än i går. Då hade det gått 2 dagar utan ngn som helst kontakt. 
    Jag har ju bestämt mig att jag inte ska höra av mig till honom om han vill mig ngt så får han höra av sig till mig. Tänker också att den effekten kanske gör att han får tid för sig själv och komma fram till vad han vill och samtidigt jag kan få tid att läka och framöver komma fram till om jag vill ha tillbaka honom  eller inte. Vet vet jag kanske hinner gå vidare eller inte. Men just nu värker hela kroppen efter honom. 
  • Vinnie83
    Anonym (...) skrev 2023-02-03 12:25:57 följande:
    Han är inte osäker, men det kan vara svårt att kapa banden ändå. När han står där med din nakna kropp framför sig så vet han var han kunde ha, men nu har valt bort. Det är inte äkta kärlek i varje fall. 

Hoppas han står för lånet ni lade på IVF eftersom det nu är han som tvingar fram att avbryta det!
    Vi har inte kommit fram till hur vi ska göra med lånet än. Det är myclet runtomkring också. 

Varför känns det som han är osäker då? Svårt att gå. Gråter, vill ha kramar pussar och han säger att han har känslor kvar för mig, attraherad av mig, skönt att få hålla om mig med kläderna på för det har han sagt innan duschen. 

Det är väl ingen som säger att det kan bli vi igen. Och komma fram till ett väldigt fint och stark relation. 
Svar på tråden Vad är det som händer? 30 års kris?