Inlägg från: Anonym (Släpp det) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Släpp det)

Ex gjorde slut för att hon inte vill känna sig begränsad

Lämna inte över något kärleksbrev och böna mer nu, utan gå vidare.

Det gör ont att göra slut, men det är faktiskt värre att försöka "rädda" något som inte är värt att rädda. 

Folk byter gym för att slippa stöta på ex. Eller byter träningstider som du ju tänkt. Eller försöker vara kalla och undvika.

Tids nog kommer du ur detta. Men inte om du planerar massa stora gester. Du kommer vidare genom att försöka släppa och faktiskt se till att du INTE koncentrerar dig på att laga detta.

• Anonym (Släpp det)
    edeb2710 skrev 2023-02-01 16:48:28 följande:

För er som undrar vad jag har skrivit i kärleksbrevet; vill påminna henne om hur speciellt det var när vi sågs första gånger och hur båda fastnade för varandra trots att det var ett ?tinderragg?. Bifogar även bilder på innehållet. Längst ner har jag skapat ett bild-kollage med fina minnen, som ska få henne att kanske tänka på att vi träffades på ett väldigt unikt sätt. Hon har innan ?otroheten? aldrig visat sig vara instabil eller illojal på något sätt, det är snarare jag som betett mig drygt och kallt mot henne som fått henne o känna sig ouppskattad. Många dagar bad hon mig att vara extra gullig men fortsatte vara jiddrig iom att jag gillar att vara lite jobbig och skoja ibland. Men har genom gester ändå visat att jag älskar henne jättemyxket och har offrat andra sysslor för att spendera den tiden med henne istället. Anledningen till varför jag vill ge henne brevet på alla hjärtans dag är för att påminna hur romantiskt vi hade det senast förra året den 14 februari. Läser era kommentarer om att ni tkr att jag inte ska ge henne brevet men känner personligen att 14 februari och ge ett brev som är skriver från hjärtat kanske får henne o tänka en extra gång. Att ignorera henne i två veckor är inte för att bestraffa, utan hon kommer att börja undra varför jag inte hör av mig som tidigare, varför jag inte tränar de tider som hon jobbar längre. Hon kommer börja tänka om jag kommit över henne. Detta brev kommer att kännas i hjärtat på henne är min förhoppning iaf.

Spontant låter det som att du håller på och tappar greppet om verkligheten. Boka genast en tid på vårdcentralen, eller i en app så att du kan få en liten bedömning och lite professionella råd. 

Såsom du håller på just nu kan sluta med besöksförbud och går du ännu djupare in i mani då kan du sabba för dig själv.

Ring gärna din mamma/pappa/syster och prata med dem om att du blivit dumpad och behöver distans.
  • Anonym (Släpp det)
    edeb2710 skrev 2023-02-01 17:49:10 följande:
    På vilket sätt tycker du att detta är kontrollerande? Skriver bara av mitt hjärta. Tänker att detta brev är det sista jag skriver till henne och sedan släpper jag henne helt. Vad hon väljer att göra därefter får tiden utvisa.
    Jag är fullständigt övertygad om att du tror att det räcker med en sista grej. Men OM det är mani så kommer du fortfarande att vara besatt och omtolka verkligheten till vad du hoppas på.

Det var inte en separation ifrån ingenstans. Du var inte beredd och det är en annan sak.

Ät, sov och gör annat. Och sök stöd innan det blir fel! Det du håller på med nu är inte sunt för 5 öre!
Svar på tråden Ex gjorde slut för att hon inte vill känna sig begränsad