Inlägg från: Elisabeth83 |Visa alla inlägg
  • Elisabeth83

BIM mars 2023

Syskonförsök skrev 2023-03-11 17:23:00 följande:

Det bör vara 24-48 h efter fullt utslag och jag håller med om att dagens var svagare så skulle räknat från igår kväll i så fall!

Får ligga lite extra idag och hoppas det tar sig 🙃

Håller tummarna att ni lyckades pricka in ÄL trots lite sjukdom. Då bör vi ha BIM ungefär samtidigt.

• Elisabeth83
    t123 skrev 2023-03-11 21:32:10 följande:
    Ja! Det är det helt säkert! Tempar du också? 😀 Min temp dippade igår, och idag steg den så förhoppningsvis håller den sig hög nu så det betyder att ägglossningen var igår ✊🏻
    Nej, jag har aldrig testat detta med tempning. Funkar det bra? Nu börjar den lååånga sega väntan. Fick jätteont i höger äggstock i natt  så är rätt säker att ägget släppte då.
  • Elisabeth83

Så här verkar det vara för mig. Testade med ÄL-stickor den här månaden:

ÄL-sekret 2-3 dagar innan ÄL (Startade tors).
    positivt ÄL-test fre kväll. 
    Jätteont i höger äggstock lör kväll/natt och fortfarande sekret (Något svagare test).
    idag sön är flytningarna över och smärtan i äggstocken borta (svagare test). 

Hoppas det kan hjälpa någon 😊

• Elisabeth83
    garderobsblomma skrev 2023-03-14 07:31:31 följande:
    //

Jag är BIM-3 så vad som helst kan hända, men jag hade en känsla när jag satt och väntade på rfsu-stickans svar och magkänslan stämde? Hoppas det lilla livet vill stanna trots att det har varit rätt mycket födelsedagsfester och alkohol den här cykeln.
    Grattis 😊
  • Elisabeth83
    t123 skrev 2023-03-16 08:40:47 följande:

Vi var ju ett gäng som hade ägglossning för ca en vecka sen, hur känner ni nu? Jag är på ÄL+6 (eller 7 men räknar på 6 som FF också satt ut), så det är ju tidigt än att känna det ena eller det andra! Har lite diffus värk i svanken och är lite frusen av mig. Ska resa bort i helgen vilket känns så skönt, så blir dagarna mindre långa! Kommer vara ÄL+10 (ev 11 då) på måndag och då kanske jag ska göra ett test 😁

Jag är på ÄL +5 känner mig precis som jag brukar just nu så inget hoppfullt än.
  • Elisabeth83

Med min yngsta som var en liten hoppsan så minns jag att jag en dag efter att ha åkt bil en liten kort tur, blev riktigt illamående och nästan kräktes. Det var innan bim. Närmare bim började bröstvårtorna göra så himla ont och det var då jag började ana ugglor i mossen. Minns också att jag vaknade på natten och var kissnödig något jag aldrig behöver göra annat än när jag varit gravid. 

• Elisabeth83

Kollade tillbaka lite i gamla inlägg och inser att jag har samma bim då för 7 år sedan med dottern som jag har nu. Då plussade jag först 8 april (men superstarkt och var som sagt över bim).

• Elisabeth83

En till testoman här. Kan inte låta bli? Testade igår em och tyckte mig se ett svagt efter någon minut. Men gick ifrån och kollade sen efter testtiden och då var det positivt (översta). Så det gills inte. Nedre är från imorse? ser ni något?
  • Elisabeth83
    t123 skrev 2023-03-17 15:02:37 följande:

Idag har jag haft så himla mycket ilningar i svanken och även upp mot livmodern, alltså i underlivet på nåt vis?! 😅 Diffus huvudvärk också! Om det nu eventuellt var en implantatlinssoppa igår så kan det ju vara rimligt att symtom börjar komma idag men känns ändå lite tidigt på nåt vis! 🙄 Jaja vi får väl se! 

Åh vad spännande! Jag kände lite ilningar/små knivhugg i tappen idag. Är det ungefär så du också känner?
  • Elisabeth83
    Lotgardet skrev 2023-03-17 11:15:15 följande:

Testoman som man är kunde jag inte hålla mig och tog ett idag på ÄL+8 och tyckte mig se något där! 

Den övre bilden är original och undre redigerad. 

Har idag på fm varit illamående.

Ser kanske något på undre! Håller tummarna 😊

Svar på tråden BIM mars 2023