• Sannet

BIM mars 2023

Hej på er! 

Paus här för mig denna månad, men kan ju inte låta bli att gå in och läsa hur det går för er. 
    Stort grattis till er som plussat!! 😍

Jag var med om något i lördags jag aldrig tidigare varit med om. 
    Fick riktigt ont i äggstocken på vänster sida. Verkligen riktigt ont!! Det höll i sig någon timme och försvann då jag tog värktablett. Tänkte att det kanske är ÄL. Tog test men det visade negativt. Testade även igår men även det negativt. 
    Någon som vet vad det kan va? 
    Beräknad ÄL enligt FLO är imorgon, enligt P-Tracker igår (men det stämde ju ej). 

• Sannet
    Maymom skrev 2023-03-13 10:31:30 följande:
    Kan det ha varit en cysta som sprack?
    jag kan inte så mycket om det men läste några som beskrev den smärtan och insåg då att det kanske var det jag hade för några år sedan när jag svimmade i samband med kraftig värk där nere, höll också i sig typ en timme och jag har inte varit med om liknande sen dess. Ska ju vara ofarligt och tydligen rätt vanligt.
    läs lite om spruckna cystor, min gissning är att det var det.
    Tack för du svarade ❤️
    Exakt det jag var inne på också faktiskt. 
    Skönt att det är ofarligt, man blir ju lite nojig. :/ 
    Kan man få ÄL som vanligt trots det?
  • Sannet

Otroligt förvirrad här. Tog paus denna månaden från det intensiva testandet. Men? 
    Den 8/3 tog jag ett ÄL-test (CD10) som visade ganska starkt streck, minns att jag tänkte ?hade det inte varit så nära inpå mensen hade jag tolkat det som positivt?, men ändå inte klockrent positivt. Beräknad ÄL enligt FLO var igår. 
    Dagen efter var det negativt. 

I lördags fick jag riktigt ont i vänstra äggstocken. Aldrig varit med om något liknande! Släppte efter typ en halvtimme (tog en värktablett) och sedan inte känt det mer. Tog ett test men det visade neg. 

Sedan dess har jag tagit tester flera gånger under dagarna men fortfarande inte fått något positivt. 
    Summa summarum så tror jag faktiskt inte det blir någon ÄL denna månaden. :( 

• Sannet
    Foodie92 skrev 2023-03-16 11:14:27 följande:

Jag med på ÄL+7 bara klassiska pms symptom inget mer än så haha

Men Sannet, testar du med ÄL stickor så får du positivt sen kan de släppa efter 48h. Lh ska ju inte vara positivt efter det? Du kan helt enkelt ha missat peaken bara och sen skedde ÄL 😊 så jag tror du haft ÄL redan

Jag är bara osäker på om det verkligen var positivt. :( Men visst, skulle ju kunna varit att jag precis missade peaken och när jag tog det och det var tydligt streck så var det när det höll på att sjunka igen..? Eller nåt sånt typ, kanske.. 😂 
    Så förvirrande bara 😅
  • Sannet
    Anonymcola skrev 2023-03-17 06:58:33 följande:

Tog ett ÄL test igår ÄL+9 som kändes väldigt starkt för att vara så nära inpå mensen. Nu imorse fick jag upp detta jag är GRAVID😍 Har bara hunnit säga till sambon och vi lär vänta ett tag med resten då senaste slutade i missfall och än så länge kan mycket hända men är så glad!! Denna cykel har varit väldigt jobbig och jag bestämde mig för att efter denna cykel skiter jag i dehär men snälla låt detta vara vårt syskon nu!

Mina symtom på ÄL+8 och 9 
    Frossa/feber 
    ont i kroppen 
    illamående och kräkningar 
    känslig för doft
    lös i magen 

Varit med i dessa trådar sen augusti och varit mer eller mindre aktiv och blivit rätt less på vägen men så värt det är när man får se denna text På stickan och förhoppningsvis får det man kämpat för 10 månader senare!

Grattis!!!! 😍❤️
  • Sannet

Mina test från igår. Såg likadant ut förra månaden och får var falskt. Vet inte ens varför jag testar egentligen. 😅
  • Sannet
    Embarazada skrev 2023-03-17 12:24:58 följande:
    Ja, man får ju jämt svaga streck på babyplan 😑
    Ja exakt! Det är så otroligt tråkigt innan man inser det, för det ger ju sånt hopp. 😔 Kommer aldrig köpa dem igen!!
  • Sannet

Syskonförsök: det har du helt rätt i! 
    En vacker dag kanske även ett sånt test visar ett tydligt röd/rosa streck. 🥺❤️ 

• Sannet

Hahaha på tal om humörsvängningar. 
    Som förra veckan när jag fick en riktig u-sväng i humöret och förklarade vansinnigt för min sambo att jag inte vill bo i detta huset (renoverar = kaos), tog det nödvändigaste för att bosätta mig i bilen en stund. Väl sittande där så var det ju allt annat än spännande.. Kör en Walk-of-shame in i huset igen storbölande och sa att jag ångrade mig. Blev lika förvånad över min sambo över hur hormonerna kan spöka till det 🤣😂

• Sannet
    Foodie92 skrev 2023-03-17 18:26:38 följande:

Hahahahaha Sannet 🤣🤣🤣

Så jäkla sur jag vart 🤣😂🤣 Min sambo stod mest och flinade, föga orolig.. 🤣🤣
Svar på tråden BIM mars 2023