Igår sade jag det
Innan man har uttalat orden så lever man fortfarande på hoppet att det ska förändras till det bättre så man slipper ta klivet och avsluta.
X-maken och jag skildes inte direkt som ovänner efter 25 år tillsammans, men det kom som en chock för honom vilket var helt obegripligt för mig då jag flera gånger tidigare påtalat att jag vill skilja mig om det inte blir en förändring. Sedan kom droppen och jag begärde skilsmässa. Dock så hatar han mig och tål inte att se mig sedan han fick ny sambo...
Jag sörjde mest att behöva ge upp mina drömmar om oss som lycklig familj och par resten av livet tills vi dog. Saknade inte x-maken som make faktiskt utan mer som den vän han ändå varit genom år och en hel del roligt har vi ändå haft. Sedan han började bete sig som en rövhatt så saknar jag honom ännu inte alls!
Har nyligen brutit upp med min särbo och honom saknar jag faktiskt något enormt mycket. Det har hela tiden känts som hemma med honom och han är en tämligen okonstlad människa som jag varit trygg med. Han trivs bäst ensam och hålla på med sitt och är heller inte intresserad av sex så då valde jag att avsluta relationen när han väl fick ur sig att han inte tänker gör något åt sin förlorade sexlust.
Så frågan är om det är personen eller drömmen (gemenskapen) du saknar i sorgen och tankarna kring att ta tillbaka beslutet.