Anonym (U) skrev 2023-02-01 21:59:59 följande:
Ja, få män klarar att leva själva utan bryter när de ersätter en partner med en annan.
Skillnad mot kvinnor som ofta värdesätter att få leva ensam ett tag innan man ger sin in i en ny relation.
Precis vad min chef man, sa.
Jag var så förvånad över hur kränkt x-maken varit över att jag begärde skilsmässa och undrat varför han varit/är så arg på mig (gått 4 år nu). Det blir värre för varje månad som går och numera tål han inte se mig (hans sambo tål mig tydligen inte heller...).
Det var ingen annan inblandad i skilsmässan utan det var vi själva som körde vår relation i botten och jag var den som tröttnade och sa ifrån efter 25 år. Tycker ändå att 25 år tillsammans och mamma till hans barn borde ge mig lite respekt från hans sida, men han bara hatar mig.
Då sa chefen att han hade kanske tagit det bättre om du lämna honom för någon annan, någon som du ansåg bättre, men nu lämnade du honom för att leva ensam. Du valde ensamheten över honom. Ensamheten är alltså bättre än att leva med honom och det måste så klart tagit hårdare än om du haft någon annan. Man kan inte tävla mot ensamheten.