• Jeye123

Svår relation med min mamma

Hej!
    Jag har en tuff relation med min mamma och jag vet inte vad jag ska göra. Under min uppväxt så torterade min mamma mig. Det hon gjorde mot mig var bland annat att släpa in mig i duschen i kragen så min t-shirt sprack och duscha mig med varmaste vattnet. Hon högg mig även med en gaffel en gång. Hon drog mig i håret konstant. Hon kunde piska mig med bälte. Hon kunde även låsa ut mig på balkongen. Hon högg min far med en kniv.

Min mamma fick polisanmälningar mot sig och jag och min bror försvarade henne på alla soc möten så hon inte skulle bli dömd för att jag och min bror ville inte bo i en Fosterfamilj. 

Nu i efterhand känner jag en stor besvikelse mot min mamma och kommer aldrig ha respekt mot henne då när jag ser henne så tänker jag på hur hon behandlade mig som ett barn.

Jag ångrar extremt mycket att jag försvarade henne på alla soc möten och ljög och försvarade henne då jag var rädd för fosterhem. Nu när jag är äldre så inser jag att hela min uppväxt är förstörd pågrund av henne då jag ser alla andra barn har det kul och har en bra familjerelation.

Kan någon ge mig råd vad man bör göra i denna situationen?

Svar på tråden Svår relation med min mamma