Börjar planera barn och har massor med frågor
Hej , jag och min sambo (25 och 27 år) har precis börjat gå från att prata om att vi någon gång vill ha barn till lite mer aktivt planerande. Vi har kommit fram till att vi gärna skaffar barn om 1-2 år. Eftersom ingen annan i vår vänskapskrets är i närheten av att skaffa barn har jag ingen att riktigt bolla tankar och frågor med. Så jag har försökt samla alla mina konkreta frågor men har ni andra råd och tips skulle även dom uppskattas
*Jag har idag en p-stav och har läst att det kan ta väldigt olika lång tid innan mensen kom tillbaka, hur lång tid tog det för dig?
*Hur viktigt är det att följa min ägglossning, borde det fungera om jag räknar på att ÄL sker 14 dagar innan mensen? eller borde jag använda ägglossningstest eller temperaturmetoden.
*Hur ofta bör man försöka de tio dagarna innan ÄL, jag har läst att många kör varannan dag men min sambo har inte så hög sexdrive är det fortfarande rimligt att bli gravid om man kör var 3e till var 4e?
Jag vet att det flesta av de här sakerna säkert kommer lösa sig men det finns så mycket skrivet om ofrivillig barnlöshet att jag kan inte låta bli att bli lite orolig.