Inlägg från: Anonym (Emla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emla)

Börjar planera barn och har massor med frågor

Hej! Vad spännande. Jag hade hormonspiral och det tog typ 4 månader innan min ?vanliga? cykel kom tillbaka. Jag började  köra Natural Cycle något år innan vi ville försöka för att få lite koll på kroppen och ÄL. Sen körde jag NC när vi försökte för att se Bekräftad ägglossning när vi försökte bli gravida. Vi försökte ha sex varannan till var tredje dag inför ÄL och sen pricka den beräknade ÄL-dagen också.

Det jag var minst beredd på att jag blev helt besatt av hela grejen, tempning och analysering av sina egna grafer fram och tillbaka, äl-stickor och graviditetstest i mängder. Hade nog trott och önskat att jag var lite mer cool. Men vill man något vill man det till mer än allt och då kan man bli lite ?knäpp? på köpet. Orolig är man, första steget att bli förälder, men det kantad av mycket annat också Skäms Stort lycka till!

• Anonym (Emla)

Lägger också till att kolla in Jenny Kos för fertilitetsförståelse samt analys av äl-sekret. jag började även äta gravidmultivitamin tabletter när vi började försöka. Hjärta

Svar på tråden Börjar planera barn och har massor med frågor