Inlägg från: Anonym (Elin79) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin79)

Hur mycket sjukdom är normalt i förskolan?

Har samma erfarenhet. Förskolan har bra miljö så jag vet att det inte är det. Jag tror att alla inte har samma lägstanivå när det gäller snor och annat helt enkelt så att smittorna florerar bland ungarna. Vi har 2 max 3 "friska veckor" om vi har tur, sen är det snuva eller hosta. Hade 2 mån  helt utan vab förra året och det var juli-augusti

• Anonym (Elin79)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-01-30 13:21:33 följande:

Min son hade eksem på armarna när han gick i förskolan. När han var ledig två veckor över jul så försvann det. Även på sommaren eller andra längre ledigheter. 
    Jag tror att eksemen berodde på stress, jag tror även att de många sjukdomarna kan bero på stress som sänker immunförsvaret. 

Det hade vi problem med, med äldsta barnet. Och även att hen var väldigt väldigt röd i rumpan när hen var på fsk. Hen var inte ens där varje dag, ändå tog det bara en dag innan  problemen var tillbaka.
    Vid ett tillfälle frågade en personal om det inte var så att vi kunde ta med en extra fet salva pga XX var så röd och narig. Då höll min man på att flyga i taket, ungen var för sjutton helt ren och mjuk och inte alls narig när vi lämnade imorse men nu har hen gått runt här i 1,5h utan att någon bytt bajsblöja så problemet kommer inte hemifrån så att säga.
Svar på tråden Hur mycket sjukdom är normalt i förskolan?