Anonym (Orättvist?) skrev 2023-01-30 05:48:28 följande:
De flesta är knappast okej med att de får lägre lön än någon som anställs precis samtidigt för att utföra samma
arbete.
Det är inte jämförbart och vi TIGGER inga pengar. Jag gjorde ett ARBETE som DE bad mig om. Jag var okej med betalningen när jag trodde vi fick lika mycket. Det var i minsta laget, men eftersom vi är släkt tyckte jag det vsr okej.
Vi är kusiner, de som betalade oss är vår förälder och i mitt fall morbror. Går knappast att jämföra med hantverkare.
Jag hade också känt mig snuvad på pengar om det hade hänt mig, men jag hade också kunnat se det som att ok, kusinen var i mer behov av pengar än jag, iaf vad de tror. Dessutom är kusinen deras eget barn om jag förstår det rätt? Kanske ville de på det här viset stötta utan att det är uppenbart. Eller så sa kusinen helt enkelt en summa hen ville ha för att göra jobbet och de accepterade.
Men ja, jag hade känt mig lite snuvad, som om mitt arbete var värt mindre. Kanske hade jag framöver tackat nej till att göra arbete för dem, alt att jag hade satt en summa som jag anser att min tid är värd och angett den vid förfrågan om att utföra arbete för någon och därmed inte blivit sur om någon annan värderat sin tid högre och sagt och fått en högre summa.