• Anonym (F)

Lita på en skild kvinna?

Varit i kvinnans sits. Träffade en annan efter många års äktenskap och några dåliga år där känslorna hade dött från min sida. Ville verkligen leva mitt liv med den nye men han vågade inte satsa, en kombination av flera anledningar gissar jag. Där fanns också rädslor för om jag skulle lämna honom i framtiden. Han förstod nog inte hur speciell han var för mig, jag hade inte under alla mina år som gift sett åt en annan man förrän han dök upp i mitt liv. Och jag ville verkligen ha en familj, inte ligga runt eller vara med honom tills jag tröttnade. Jag kände mer göra om och göra rätt med någon som passade mig bättre än min exman som jag faktiskt lämnade. Som en del skriver så krävs det ofta mycket mod och styrka att lämna för nån annan, speciellt om det finns barn i bilden så jag tror inte du ska vara orolig. Älskar du henne så satsa. Livet är kort och såna där speciella band är svåra att hitta. Själv hoppas jag får göra det igen. Har bara gjort det med min exman och den mannen nämligen. 

Svar på tråden Lita på en skild kvinna?