Kan jag neka dna-test?
Du är skyldig att hjälpa till att fastställa faderskapet eftersom ditt barn har rätt att få känna till sin pappa.
Du är skyldig att hjälpa till att fastställa faderskapet eftersom ditt barn har rätt att få känna till sin pappa.
Vad ha killen för rättigheter här om han kräver test även om jag inte vill? Jag får väl ändå enskild vårdnad och bestämmer över barnet. Måste jag ens låta honom träffa barnet sen? Kan ju hoppas att han inte vill sä slipper jag. Då får han bara betala!
Om han nu kommer på att kontakta mig så kan jag ju bara vägra att svara. Enkel lösning. Och det kan jag ju fortsätta med sen också tänker jag. Har väl ingen skyldighet att ha nån kontakt med honom heller?
Jag är mamman som skriver här. Men räcker det inte att jag bara tycker han är olämplig som förälder? Oansvarig och omogen har han ju redan bevisat att han är när han har skitigt i att ta kontakt. Inte brytt sig ett skit här. Knappast redo att ta hand om ett barn i alla fall. Jag kanske träffar en kille i framtiden som är betydligt mer pappamaterial. Och så ska jag behöva dras med den ynkryggen. Knappast kul!
Men 90 föräldradagar får han väl bara om jag accepterar Gemensam vårdnad?! Och det kommer jag inte att skriva på alls. Som ensam mamma får jag väl Enskild vårdnad. och jag kan väl hänvisa till hans ointresse och säga att det inte kommer att gå att samarbete.
Har han skitigt i både mig och barnet i magen hittills så lär han kanske inte ändra sig. Och vill han inte träffa barnet så är ju delvis problemet löst för min del Ifall han inte ändrar dig helt plötslig. Men han kan ju bara bli pappa ifall det görs dna-test. Han kanske inte begär det själv?
Ju svårare det blir för honom så lär han inte iddas ta striden om att kräva att träffa barnet.
Men 90 föräldradagar får han väl bara om jag accepterar Gemensam vårdnad?! Och det kommer jag inte att skriva på alls. Som ensam mamma får jag väl Enskild vårdnad. och jag kan väl hänvisa till hans ointresse och säga att det inte kommer att gå att samarbete.
Har han skitigt i både mig och barnet i magen hittills så lär han kanske inte ändra sig. Och vill han inte träffa barnet så är ju delvis problemet löst för min del Ifall han inte ändrar dig helt plötslig. Men han kan ju bara bli pappa ifall det görs dna-test. Han kanske inte begär det själv?
Ju svårare det blir för honom så lär han inte iddas ta striden om att kräva att träffa barnet.