• Spucks

Oense om köpa saker till dotter

Stackars barn som pressas i könsroller redan som ofödd.

• Spucks
    Anonym (Violet) skrev 2023-01-24 17:39:47 följande:
    Oj vad du överdriver.
    Det är inget överdrift att kalla det för vad det är. Ts anser ju att hennes bebis genitalier bestämmer vilken färg och tryck det får vara på kläderna.
  • Spucks
    Anonym (Mamma) skrev 2023-01-24 17:59:40 följande:

Absolut inte. Handlar mer om att jag tycker kläderna är skit fula och sletna. Jag har inte alls tänkt köpa massa rosa till min dotter om du trodde det. jag vill ha neutrala färger. Jag tror inte du sjölv hade satt på dig kläder du tyckte var fula, så varför ska jag sätta på mitt barn fula o slitna kläder bara för att hon sjölv inte har någon talan än? 

det är vårt första barn. Vi har pengarna och pengar till att köpa andra saker till oss sjölva. Varför ska man snåla in på saker till sitt barn då ? 

Jasså, är de nu plötslig slitna? Hittills var ditt enda argument mot kläderna att det är "pojkiga". För tydligen anser du att den individ din bebis är, är hon enbart så länge som hon har kläder på sig som hennes mamma anser en flicka borde ha.
  • Spucks
    Anonym (Mamma) skrev 2023-01-24 19:59:09 följande:
    Jag har verkligen fått uppfattningen om att det bara handlar om att få allt så billigt som möjligt. Tex nu vad jag honom kolla märket på vagnen så kunde man därefter bestämma om vi vill ha den. Tex om det är ett bra märke eller ett skitnöjde. Han svarar då att en vagn ska köra ungen i, den har hjul så det kan den. alltså inget viktigt hur pass bra eller bekväm den ärZ när vi kollar på första bilbarnstolen vill han köpa den billigaste som finns utan att ens reflektera över säkerheten. Trots att jag hittat bra märken som inte kostar mer än 1000. 
    Säkerheten är ingenting att leka med, speciellt inte i bilen! Bryr han sig inte om det, eller förutsätter han att alla bilbarnstolar som säljs har samma hög standard (vilket ju i och för sig är något som borde vara fallet)?
    Ang
    ående vagnen: det ju oftas så att män inte fattar varför många kvinnor är väldig speciella med saker som barnvagn. Och jag förstår honom faktist (jag är kvinna). För han har ju egentligen rätt. Vagnen är till för att köra barnet. Märket kvittar, det måste vara ändåmålsenlig. Vad hjälper det med ett bra märke om den tex. har små hjul och man gillar skogspromenader?
    Det är m
    ånga andra aspekter som borde vara relevant vid köp av ett barnvagn och många av de sakerna som är viktiga för en kommer man först fram till när man har haft en vagn (och vet vad man inte gillar med den). Så då är det rätt smidig att ha en begagnad vagn, ännu bättre med en som är gratis, för då gör du dina första erfarenheter med barnvagn och får bättre koll angående sakerna som är viktig för dig.
Svar på tråden Oense om köpa saker till dotter