Oense om köpa saker till dotter
Jag tycker inte man ska dra ämnet till vem som har rätt. Det låter inte som att ni har gemensam ekonomi, eftersom att du skriver att du och din mor har köpt kläder. Eller menar du att du i efterhand begärt pengar av din sambo för en del av kostnaden på kläderna? Har ni delad ekonomi gör du ju som du vill, köp det du gillar, men vill du att din sambo ska vara med och betala eller om ni har gemensam ekonomi så måste ni ju komma överrens om budgeten. Din sambo har lika stor rätt att köpa kläder som han tycker är fina, oavsett om dom är begagnade eller för pojkaktiga för dig. Kläder är ju en smaksak och jag uppfattar att det spelar en större roll för dig än för honom. I ert fall kan väl du sköta inköpen av kläder så får du den looken du vill ha. Vad gäller just barnvagn tycker jag det är viktigare med vilka funktioner den har, hur liggdel/sittdel är utformad, hur lättkörd den är, hur tung den är, hur lång och hur bred den är, hur mycket vikt den tål osv osv, färgen har mindre betydelse, inte avgörande men det klart man vill ha en vagn man ändå kan rulla utan att tycka att den är skitful.