Inlägg från: Anonym (Barre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barre)

Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?

Dom som har för höga krav får ju sänka dessa under förutsättning att de tycker att värdet på ett förhållande trumfar kraven.

gäller både män och kvinnor, finns ingen skillnad. I Sverige så är det ungefär lika delar män som kvinnor (heterosexuella). Merparten har hittat varandra, vissa har inte det, då gör dom det valet också.

Sen så finns det gnällspikar som klagar på att dom inte får det dom vill ha vilket kan bero på orimliga krav. Dessa kan få rådet att sänka sina krav, alternativt vara singel.

förstår inte ts besatthet av detta. Både män och kvinnor får oönskade råd, handlar inte om en könsgruppering. Är ts kränkt över att någon tycker att han har orimliga krav?

• Anonym (Barre)

Hur kan du påstå att kvinnor är säger sig vara bra som dom är?

Psykisk ohälsa i form av anorexia och bulimi är överrepresenterade bland kvinnor. Sätt att göra sig attraktiv med smink eller annat, träning osv. Kvinnor har press på sig hela tiden att se bra ut.

hade pressen funnits på män i samma dignitet så hade det varit män som sminkat sig.

alltid är det så jävla mycket krav och press på hur kvinnor ska vara, hur mycket dom ska väga, hur dom ser ut, att dom ska vara glada och lyckliga hela tiden, vilken ålder dom har. Jag förstår att kvinnor checkar ut från dejtvärlden.

Det du skriver (ts) är provocerande, eftersom du i underliggande mening tillskriver kvinnor olika egenskaper som inte stämmer. Du omskrivet menar att kvinnor ska förändras så det passar dig. Du menar samtidigt att det är så synd om dig och män i olika sarkastiska ordalag.

Jag trodde du skulle ändras och sluta med din passiva aggressivitet? Men det var väl för mycket att hoppas på.

• Anonym (Barre)
    Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-27 17:45:11 följande:
    För att kvinnor säger det. Kvinnor är bra precis som dom är, "du är fin som du är", och ska inte behöva ändra sig för att det ska duga åt nån karlslok. Det är hans förlust om han har så höga krav.
    Jaha, så du menar att en annan kvinna säger till en annan kvinna att hon duger.

gör det dig arg?
  • Anonym (Barre)

Ts, anledningen till att folk är sura som du menar är ju för att du skapat ett passivt aggressivt inlägg där du berättar hur dåliga kvinnor är och hur kvinnor i stället borde vara via sarkasmer. Självklart blir folk ?sura? då. 

Förstår du att din bitterhet mot kvinnor egentligen har att göra med andra saker som handlar om dig?

till alla kvinnor i tråden, ts är ingen bra representant för manssläktet. Män är inte på det sättet.

• Anonym (Barre)

Jag trodde faktiskt att du skulle sluta med den här typen av inlägg. Det lät så bra när du sa att du egentligen tycker om kvinnor och tänkte förändras.

jag känner mig ledsen för din skull.

• Anonym (Barre)
    Anonym (Flaxx) skrev 2023-01-28 17:07:29 följande:
    Jag undrar också varför män ska nöja sig, och vara med nån som man inte vill vara med.
    Varför skulle dom det? Påstår du att det är en allmän åsikt bland kvinnor?
  • Anonym (Barre)

varför skulle en kvinna vilja vara tillsammans med någon som egentligen inte vill ha henne?

• Anonym (Barre)
    Anonym (Huh?) skrev 2023-01-28 20:30:32 följande:
    Läs frågan igen!
    Ts skriver: Jag undrar också varför män ska nöja sig, och vara med nån som man inte vill vara med.

då är min motfråga till det: 
    varför skulle en kvinna vilja vara tillsammans med någon som egentligen inte vill ha henne?

påståendet går inte ihop
Svar på tråden Kvinna: Vill du ha nån som du vill ha?