• FredrikLiksom

Hur slutade det för er i liknande situation?

145 tusen är ju fortfarande hanterbart. Det är därför viktigt att du tar det med din partner så ni kan betala av det så fort som möjligt. 

Men går det får smidigt så är väl risken stor att du fortsätter till det går helt åt helvete. Det rullar på fort sen när du inte har råd att betala med påminnelseavgifter och dröjsmålsränta.

Shopping kommer inte ge dig lycka. Fokusera på det du har, mat och husrum, barnen osv. Känn tacksamhet för relationer, fint väder. Vila. Vad som än är bra. Men sluta för guds skull shoppa.

• FredrikLiksom
    Lisjos32 skrev 2023-01-22 18:31:47 följande:
    Ja tack Fredrik för ett fint svar. kloka ord och ja jag tar tag i allt nu, är så otroligt rädd att bli lämnad trots hanterbart då vi står mitt i livet med barnen och renovering som vi såklart har haft som mål att bli klara med så sabbar jag det när mannen sliter. pratar med psykolog om sånt som tex shoppingberoende. det är verkligen små saker och handlingar som växt sig större och större 

Ni har fortfarande tid att få ihop rikedom. Jag har slarvat mycket i mina dagar men när man väl fattat att grejer inte ger en lycka, utan snarare olycka, så börjar Man ifrågasätta allt man köper. 

Titta på the minimalists på Netflix och bli inspirerad. Du letar efter en lycka i saker när det kanske i själva verket är grejerna som gör dig olycklig.

Du har inte sabbat något än. Men om det eskalerar och det blir existensminimum av det bli situationen mycket svårare. 145 000 kan ni fixa på kort tid. 

Det kan faktiskt vara det bästa som hänt dig Det här. Du kanske får helt nya perspektiv.

• FredrikLiksom
    Lisjos32 skrev 2023-02-16 18:33:08 följande:

Tack snälla! allt har gått fint, allt är berättat och jag har ringt vår bankman berättat allt och om situationen, spärrat mig ifrån krediter och vi har löst allt tillsammans. så tacksam och lyckligt lottad med en fin och förstående partner ❤️ nu aldrig mer skuldfällan 

Toppen!
    Det gör mig glad.
Svar på tråden Hur slutade det för er i liknande situation?