Hur slutade det för er i liknande situation?
Jag har skulder i dagsläget på 145000kr, 100.000 fick sambon nys om förra året då vi skulle låna mer till husrenoveringen, men jag berättade inte hela sanningen om de andra krediterna som jag hade på diverse ellos, qliro osv. Jag har köpt saker på delbetalning och också faktura som u slutändan hamnat på delbetalning för att ha pengar som räcker månaden ut. Ibland har de inte gjort det och jag har köpt på avbetalning igen så är den kända cirkeln ett faktum.
nu pratar vi om att låna upp lite Igen för renoveribgen och jag måste berätta ytterligare en gång om att det finns mer skulder jag betalar av på. Jag är föräldraledig med vårt tredje barn och kan endast betala minsta möjliga på krediterna för att överleva med mat för resten av inkomsten.
jag förstår att jag måste lägga korten på bordet fullt ut och inse att jag är shoppaholic och även spärra mig ifrån nya krediter. Men är det någon som vart i liknande situation och hur slutade det för er? Är livrädd att han vill lämna mig och bli ensamstående med tre barn och inte ha kvar min bästa andra hälft 💔 min bästa vän.
sist betalade han med en del av lånet så jag betalar in till han varje månad och slipper räntan men dessa 145000 andra krediterna som jag betalar av nu har han ingen aning om.