Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

PCOS och autism

Jag förstår inte riktigt frågan här? 

Ni har båda två autism vilket är ärftlig så ert barn kommer högst troligt att födas med autism. Ni har ju redan sagt att ett barn med autism skulle vara okej så varför skulle det vara skillnad på HUR det får sin autism? 

Det är ju 99% säkert att ert barn ärver er autism om det får autism. Något annat sätt att få det är inte medicinskt/vetenskapligt vedertaget utan mest spekulationer. Och nej man får inte autism av vaccination heller. 

• Fjäril kär

Huruvida autism påverkar fertilitet eller ej så nej den kopplingen finns inte heller. 

• Fjäril kär
    13greenapples skrev 2023-01-19 18:53:46 följande:

Risken med att ha autism själv och be om hjälp är att man lätt bedöms som olämplig att vara förälder. Jag har sett det förr. Fastän man klarar av det med hjälp på traven så gör de någon skitbedömning från en neurotyp som tror att alla med autism är likadana som skolboksexemplen. Tyvärr. 

Jag menar såklart inte att alla är så, men det är alltför vanligt...

Nej där har du fel. 
    Du blir inte automatiskt dömd som olämplig bara för att du har autism. 
    Jag har Asperger (högfungerande autism) och jag har tre barn, en med Adhd och två med ADD och ingen har tagit bort mina barn. Ja det har varit tufft och ja jag har fått begära hjälp utifrån i form av avlastning tex men ingen har nånsin ifrågasatt lämpligheten. Tvärtom har jag fått beröm för att jag insett mina begränsningar och tagit hjälp. 
Svar på tråden PCOS och autism