Inlägg från: Anonym (Smilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smilla)

Bli far utan att se fram emot det

Om ni ändå har tänkt att skaffa barn framöver tycker jag att en abort är onödig och det verkar ju du också tycka. 

Det är många som inte direkt blir stormförälskade i sina bebisar, det kan ta ganska lång tid innan man känner att man får kontakt och kärleken börjar spira. 

Men om man väljer att behålla ett barn så är man ju skyldig barnet att vara en trygg och bra förälder och göra vad man kan för att barnet ska må bra. 

Sju år är en lång tid och om hon velat ha barn hela tiden tycker jag att du borde ha gjort slut om du inte känner likadant. Det är fel att hålla en annan på halster och ge vaga löften om framtiden. 

Jag tror inte att hon har lurat dig. Vi får inte glömma att våra kroppar, särskilt unga kroppar, är gjorda för EN enda sak - att reproducera sig. Att ha regelbundet sex i sju år leder rätt ofta till en eller flera graviditeter. Därför att kroppen gör allt i sin makt för att bli gravid och uppnå just det som kroppen är byggd för. Det är därför sex är så skönt och det är därför man blir extra kåt när man har ägglossning osv. Kroppen kan bedra oss innan vi hinner reagera. Det är ren biologi. Dessutom - om man läser det finstilta - så står det oftast att preventivmedel är säkra "upp till 99%" eller något liknande. Upp till. 

Svar på tråden Bli far utan att se fram emot det