• molly50

Bli far utan att se fram emot det

Tukt skrev 2023-01-19 12:52:31 följande:
    Om någon har ett rätt säkert preventivmedel så är det kanske inte så konstigt att den tanken kommer upp hos den som ska bli far. Har väl hänt åtskilliga gånger i historien att en partner blir lurad till barn. 
    Och finns det en sådan misstanke så tycker jag det är bra att i mesta möjliga mån reda ut det. Och det bästa är ju att göra det nu, och inte om 10 år.
    Inga skydd är 100 % säkra.
    Så vill man inte bli far så kan man alltid själv använda kondom så har man i alla fall gjort det man kan. 
    Om man går omkring och misstänker att ens partner har lurat en så känns ju inte det förhållandet särskilt sunt. 
  • molly50
    Tukt skrev 2023-01-19 17:20:28 följande:
    Nej, men skydden är säkrare än de är osäkre. Och om det finns en en oro så kan det vara bra att få prata om det. Skriver "om", för jag vet ju inte.
    Lite svårt förstå den här rädslan för att prata om känsliga saker som uppstod på mitt inlägg. Finns det minsta tvekan är det i mitt tycke bra att ta den. Även för barnets skull.
    Självklart ska man kunna prata om saken.
    Jag tror inte någon har försökt hävda något annat.
    Men om olyckan är framme och man blir gravid så är det ju inte så bara att göra en abort heller.
    Det är ju inte direkt som en nysning och så är det klart,om du förstår vad jag menar.
    TS lever dessutom i ett stabilt förhållande och har sagt att han vill ha barn.
    Bara inte nu.
    Men ibland så går saker inte som man planerat.
    Då får man ta det därifrån och försöka lösa det som vuxna människor. 
  • molly50
    Tukt skrev 2023-01-19 17:48:29 följande:
    Jo, det finns väl andra som på olika sätt hävdat annat. Men det var också därför jag frågade dig, vad det känsliga låg i, för att du också var mer stabil i ditt resonemang.
    Ok. Det har jag i så fall missat.

Men jag förstår inte vad du menar med känsligt?
  • molly50
    Tukt skrev 2023-01-19 18:10:07 följande:
    Att flera infråga satt att man ens ska tänka den tanken till slut. En del med rena personangrepp om att jag lever i en "unken liten värld," och så vidare.
    Men eftersom TS inte valt att lyfta tanken, så släpper jag det. I alla fall tills han börjar tänka den. Om han gör det.
    Du menar det med att en del kvinnor lurar män?
    När jag får höra talas om sådana saker som skäms jag över att vara kvinna.
    Det är fruktansvärt lågt gjort.
    Men det finns ju ingen anledning att tro att TS fru ska ha lurat honom.
    Faktum är att inga skydd är 100 % säkra.
    Så om en kvinna blir oplanerat gravid så behöver det inte betyda att hon har lurat mannen. 
  • molly50
    Tukt skrev 2023-01-19 21:33:09 följande:
    Nej, men det jag försökt få fram i tråden är att den tanken lätt kan komma. Den behöver inte vara sann, för att tanken i sig kan bli ett problem.
    Det behöver specifikt inte gälla graviditet. Hela Familjeliv är fyllt av tankar och frågor som inte får sina svar och avhandlas här i stället.
    Och frågan går att ställa nu, men inte säkert om två år, eller 10 år, då den kanske kommer tillbaks och blir än mer viktig.
    Och det är ju hemskt att den frågan överhuvudtaget ska behöva komma upp.
    Jag kan förstå de män som blir lurade.
    Det måste ju vara fruktansvärt.
    Men det är ju också hemskt att gå med en stark barnlängtan och leva med en man som hela tiden säger att han vil ha barn,men inte just nu.
    Då dyker det ju upp frågor som när vill han ha barn? Vill han ha barn överhuvudtaget?
    Och vi kvinnor är ju som bekant inte fertila lika länge som män.
    Är man lite yngre så kan man ju gå vidare och hitta någon som vill ha barn.
    Men är man över 30 så är det ju lite mer bråttom. 
  • molly50
    Tukt skrev 2023-01-20 00:26:54 följande:
    Ja, det är inte min avsikt att spela ned känslan från kvinnan. 
    Nej,det tror inte jag heller.
    Och det är inte min att spela ner mannens heller.
    Jag menar bara att frågor kan uppstå från båda håll. 
  • molly50
    Anonym (Mansfällan) skrev 2023-01-20 02:11:31 följande:
    Sant, P-piller är inte 100% säkert, det är 99 7% säkert. Duh..

Det är högst troligt att TS blivit utsatt för bedrägeri. Men visst, det är ju 0,3% sannolikhet att det är en olycka så helt bombsäker vågar man ju inte vara. 
    Det behöver inte alls vara så.
    Jag blev själv gravid trots p-piller och trots att jag hade skött det enligt konstens alla regler.
    Jag fick dock ett tidigt missfall.
    Men jag vill bara betona att det kan hända.
    Så det enda säkra sättet att inte bli gravid är att inte ha penetrerande sex.
  • molly50
    Anonym (Nphs) skrev 2023-01-21 09:58:06 följande:
    Gillar inte när kvinnor blir på smällen och vägrar behålla barnet och mannen vill ha barnet. Det mörkas ofta, medan när det är tvärtom blir stora löpsedlar.

Skulle tex Arne Weise stå och göra sin fru på smällar och frun bara nä... Vill inte ha barn. Då kommer ingen tidning bry sig även om Arne bloggar om det till sina 5 miljoner följare. Men skulle Arne säga nej och hans fru wipe där och klagat på sin blogg om det då skulle Expressen och Aftonbladet och fan varenda jävla tidning skriva om hur Arne tvingar sin fru till abort...
    Nu är det ju så att kvinnan är den som måste gå igenom graviditet och förlossning med allt vad det innebär.
    Och om hon då inte vill det varför ska man då tvinga henne?
    Likaväl som att kvinnan kan hitta en man som vill ha barn,likaväl kan mannen hitta en kvinna som vill det.
Svar på tråden Bli far utan att se fram emot det