Inlägg från: Anonym (??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (??)

Känner mig som en idiot

Har du haft samtal med bm eller kurator innan du bestämmer dig? Det låter på din text som att du känner dig tvungen att göra abort av all de skäl du nämnt, men som att du inte vill? 
    Om det var enkelt för dig att ta beslut om abort hade du väl inte skrivit, tänker jag. 

Du kan få fakta om de fysiska förutsättningarna av en bm, innan du avgör. Du skriver att du "tror "inte att din kropp kommer klara det. Det är väl bättre att veta säkert innan du gör något som du eventuellt inte har tänkt färdigt på? 

Jag hade en urjobbig första förlossning (48 timmar, igångsättning, sugklocka som inte tog och till slut akutsnitt) men blev gravid väldigt snabbt igen. Jag pratade med bm om risker med graviditet efter framförallt ett snitt, men de sa att är det läkt så är det läkt. Det blir inte mer läkt för att man väntar längre. Att kroppen inte skulle mäkta med var inget att oroa sig för sade hon (jag var 30 år gammal). 
    Nu vet jag förstås inte dina övriga förutsättningar, och känns det inte bar så kan du givetvis göra abort, men som sagt - ta reda på alla fakta innan, om du inte är säker. 

Svar på tråden Känner mig som en idiot