Dålig arbetsplats
Vet inte var jag ska vända mig. Känner mig illa till mods. Har jobbat på ett ställe i några månader och blivit anställd där. I början kändes allt okej. Har under min tid fått väldigt många arbetsuppgifter lagda på mig. I början tyckte jag det var kul, men nu är det bara för mycket. Det känns som jag ska göra allt och vara alltiallo. Vissa saker kan jag inte lösa då jag inte har fått någon introduktion till det. Men ändå förväntas det hela tiden att jag ska lösa allt. Göra mirakel. Jag är verkligen inte lat eller skiter i mitt jobb. Det kan mina kollegor intyga. Vet att personen som hade tjänsten innan mig hade exakt samma problem som jag. Hen orkade tillslut inte vara kvar.
Här om dagen hade jag en timme kvar på jobbet. Jag visste precis vad jag skulle göra den sista timmen innan jag ska skulle avsluta och gå hem. Då ringer en av cheferna på min privata telefon och frågar vad jag gör samt om jag kan prioritera dessa arbetsuppgifter istället. Visst svara jag och fixa med det sista minutrarna som var kvar. De här arbetsuppgifterna är inte ens mitt ansvar. Känner mig illa till mods att hen ringde. Känner mig också övervakad.
Är det jag som är känslig eller vad tycker ni?
Det blir bara värre och värre för varje dag som går. Jag känner mig också jagad av mina chefer hela tiden. Vet att många av mina kollegor känner precis som jag.