Barn som spelar och tar sms-lån
Är sonen utredd? Om det varit problem länge vilket jag uppfattar det som så ligger det kanske något i botten? NPF?
Är sonen utredd? Om det varit problem länge vilket jag uppfattar det som så ligger det kanske något i botten? NPF?
Tyvärr ingen diagnos, men med all största sannorlikhet så skulle jag gissa på någon npf diagnos. Under uppväxten så vägrade hen typ all kontakt med vården, så Bupkontakten skedde bara via oss föräldrar som stöttning i vår situation.
Nu skulle hen nog ev vilja göra en utredning, inget aktuellt just nu men hen har ändå kontakt med vården och får lite hjälp där. Förhoppningsvis snart lite samtalsstöd som jag hoppas kan hjälpa lite till.
Hen bor hemma men är mest hemma hos sin flickvän så har som sagt inga direkta utgifter. Mat och husrum är gratis för hen.
Har föreslagit att jag ska hjälpa till med att hålla i ev lön men varje gång det blir lite mer i lön så vill hen försöka visa att det går bra. Har gått ganska bra så länge lönen inte varit alltför stor men så fort det kom lite större löner så spårade det ur istället. Trodde ju att det skulle kännas skönt men det verkar istället trigga något, typ nu finns pengar att spela för och sen kommer förlusterna och sen försöken att vinna tillbaka. :(
Känner mig skyldig då jag själv alltid spelat lite, inte på onlinespel odyl men lite lotto, trav, stryktips mm. Väldigt lite dock och aldrig för pengar jag inte har råd att förlora. Kan det var mitt fel att det blivit så här :(
Om man är 20 och inte har någon direkt inkoms hur gör man då? Som det är nu kommer det inte in några större pengar, några hundralappar nu i Jan och om hen har tur så kanske nån slant från FK om det lilla hen jobbat ger någon SGI.
självklart ska man betala hemma när man börjar tjäna pengar men nu blir det svårt. En sida vill ta varenda öre för att ha koll (det är ju dock inte ett alternativ jag har) men en sida vill ju att han ska ha lite pengar för att kunna göra nån liten kul grej med kompisar eller så. Är livrädd att depression tar ett alltför hårt grepp..