Barn som spelar och tar sms-lån
Är helt förstörd och vet inte vad jag ska göra. Har ett barn som under större delen av sin uppväxt haft problem med sitt mående. Mycket ångest och en hel del konflikter med oss föräldrar. Vi har kämpat galet och jag undrar nu om jag någonsin kommer att kunna slappna av när det gäller hen, mitt älskade lilla mellanbarn som ofta hamnar fel och typ aldrig haft något konsekvenstänk.
Nu 20 år och jag har då inte så mycket kontroll längre. Hen vill gärna ha pengar att röra sig med men vem vill inte det. Det räcker dock inte med några tusenlappar. Hen har vid ett par tillfällen erkänt att hen spelat bort alla pengar och har då fått låna för att lösa akuta problem. Har pratat om att ta sms lån eftersom hen aldrig har pengar. Jag har verkligen försökt att få hen att förstå att det är det dummast hen kan göra och bett hen prata med oss istället.
Nu kom det till slut fram för ett tag sen då hen blev sjukskriven för depression att hen hade lite skulder, "bara" ett par tusen som vi då hjälpte till att betala av.
Nu har vi igen fått fram att det gått utför igen och hen har lånat nästan 20 000 som hen spelat bort större delen av. Nu mår hen ännu sämre när vi vet och hen inte kan låtsas som ingenting. Vägrar nu komma hem och prata med oss för hen skäms så. Tyvärr är jag rädd att måendet är nu ännu sämre och hen lånar ännu mer för att dämpa sin ångest.
Bara swisha över pengar känns ju inte heller som ett alternativ för det kommer då antagligen bara spelas bort.
Vad gör man som förälder till ett myndigt barn som håller på att spåra ur helt?